Lediga dagar.

  2011-05-02 @ 21:20:42 Familjen Kommentarer (17)

Jag har under ett par veckor levt under lediga dagar.

Njutit in i det sista av mina sista mammalediga dagar.

1 år och sju månader har jag hunnit med att vara hemma och haft det helt underbart.

Idag började vardagen klockan 07.00 på mitt nya jobb.
Det var med blandade känslor som jag trampade iväg på cykeln i morse.

Först och främst, tanken att komma ut i arbetslivet igen och för det andra,
ett helt nytt jobb som väntade.

Jag hoppas givetvis att jag kommer att trivas och att allt kommer att bli bra och roligt.

Under dessa veckor har vi njutit och bara haft det bra.

Både i fjällvärlden och på hemmaplan.

Bjuder er på ett bildregn.



Påskhelgen var kanonfin och varm.
Tim började påskfirandet med en hel del påskägg! ;)

Detta ägg innehöll en cykelhjälm, såpbubblor och lite gott.



Tim och farfar njuter av både värme och SKOTER!



Fjällen är riktigt mäktiga.



LG och barnen åkte bräda och skidor bland fjälltopparna.



Medan Tim hann smaka på det ena och det andra ;)



Borgahällan!



Middag och bus på Idet hanns oxå med.



Medan vi kunde laga middagen utomhus vissa dagar.



Mina två älsklingar ♥



Hemma har vi brummat bil...



Gungat gungbräda...



Tagit en promednad upp till Prästhällan...



och b.la. mumsat glass hos mormor och morfar ;)


Hoppas att ni haft det bra och ni som fortfarande är lediga mammor,
fortsätter att njuta tillsammans med era barn.

Medan jag kommer att sakna er alla om dagarna!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Victoria o Alvin

Vi kommer sakna dig med ;) hoppas första dagen på nya jobbet gått riktigt bra. Kram

2011-05-03 @ 08:49:46
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hoppas du trivs på nya jobbet <3

2011-05-03 @ 10:44:22
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Eva

Men har du nytt jobb nu? Vad roligt:) Vart håller du hus nu då?



2011-05-03 @ 11:03:00
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilka härliga bilder Malin!! :) Hoppas det går bra på jobbet, vi kommer att sakna er oxå! Men vi ses väl ändå snart? :) Kram från Isak och Jag

2011-05-03 @ 11:45:32
Postat av: Nina

Underbara bilder <3 Och visst tusan blire tomt utan dig och Tim på våra mamma/barn träffar. Tur att vi träffas så ofta på helgerna ;) Kram kram

2011-05-03 @ 18:12:34
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Näe har ni åkt dit med, trist då du nyss börjat jobba å tim inskolas. hur går det för er, gillar tim dagis och gillar du nya jobbet?! KRAM KRAM i solen <3

2011-05-10 @ 10:03:55
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Jamen då var det nog hägge å tim jag såg när jag lämnade luran idag, för visst är det smulan han ska gå på? Kan säga att det är TOPPEN där, var inte mitt förstaval en gång i tiden, men oj så glad jag är att vi är där nu, de är ute i ur å skur å toppen personal - hoppas ni blir lika nöjda! KRAMIS

2011-05-10 @ 18:20:52
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Kia

Hej! Hörde att Tim ska vara på samma avdelning som Elina! :) Jag hoppas att han (och ni) kommer trivas lika bra med Domherren som vi gör. :) Superbra fröknar är det!

2011-05-10 @ 21:46:06
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Farmor

Tack för vänligheten Malin! Jag hoppas förkylningen givit med sig - och att allt är bra!

2011-05-12 @ 17:15:47
Postat av: Caroline

Hoppas du trivs på det nya jobbet. Träffade L-G och Tim i dag när jag hämtade E på dagis. E är viss liiiite oartig och tycker inte riktigt om L-G och Tim, men det är egentligen mest för att hon vill ha "sina" föknar för sig själv annars blir hon lite grinig. Fniss. ;-P



Hoppas ni kommer att trivas på Domherren. För vi hade det aldrig kunnat bli bättre, är så nöjd med både fröknar och barngruppen.



Kram kram

2011-05-12 @ 18:05:49
Postat av: Sara

Jag träffade också L-G och Tim när jag hämtade Vera på dagis. L-G var omringad av en hel hög med ungar medans Tim var nån helt annan stans och leka för sig själv :) Han såg onekligen ut att trivas :)



Vi är också jättenöjda med Domherren. Från början var jag lite besviken eftersom att vi hade sökt på Nyckelpigan. Men såhär i efterhand är jag så glad att vi får ha henne nere på Domherren. Fröknarna är helt underbara och Vera ÄLSKAR att gå på dagis. Jag hoppas att ni också ska trivas. Och det blir bra för att småbruadar att få lite mer killar att slåss om ;)



Kram Kram

2011-05-13 @ 07:52:03
URL: http://legitimo.blogg.se/
Postat av: Nina

Men åhhhh vännen <3 Tack för dina fina ord. Blir alldeles varm i hjärtat! Du är den bästa Malin som finns och jisses så jag saknar dig!

Man är ju som van att träffa er var och varannan dag!

Och du är sååå FIN!!!

Blir så arg på mina jävla hjärnspöken!

Och det är så konstigt för jag är världens lyckligaste och är helt galet kär.

Men mår lix förbannat skit dåligt över MIG.

Och det blir bara värre å värre...

Måste bryta mönstret! Positivt tänkande...



PUSS PÅ DIG <3

2011-05-15 @ 21:00:29
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-05-16 @ 12:35:59
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Malin

Caroline:

Jag trivs bra på det nya jobbet! Lite ovant är det, men så småning om kommer jag väl in i det ;)

Såg till söta lilla Ellie idag, när jag kilade ner för att besöka dagis en sväng. Måste ju inspektera lite, så att jag vet var jag ska lämna och hämta min vilding ;) Är ju lite småtrist att man missar inskolningen. Men det verkar gå jätte bra för honom och han bryr sej knappt om pappa. Utan är på eget håll och leker. Och visst måste man få vara lite oartig ibland och helst när en ny kommer och inkräktar på fröknarna fniss.



Sen är jag ganska så övertygad redan nu, om att både Tim och vi kommer att trivas bra på Domherren. Känns som om det är en jätte bra grupp, med både barn och fröknar! Så jag tror knappast att vi behöver byta till Nyckelpigan åt hösten ;)



Sen måste jag ju skicka en STOR KRAM och ett STORT GRATTIS till er Caroline! ;)

2011-05-16 @ 20:51:38
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja men så bra att du trollat bort dom ;-) Tänk om det vore så enkelt!

Nä det är väl bara jag som kan försöka få bort dom. Får bearbeta detta. För fy för att hata sitt utseende =p



Ja det va kanon trevligt med en snabb lunchträff. Det gör vi om! När som helst!

Saknar er massor oxå.

Och jag hoppas på kanon väder till helgen för då drar vi till stugan!



Puss och kram underbara vän <3

2011-05-16 @ 21:23:36
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: MAMMA

Nä nu Malin har det varit lediga dagar nog länge!!

2011-05-17 @ 10:58:26
Postat av: Malin

Ja mamma!!!! Jag vet!!!! Ska försöka åtgärda det!!!!!!!!!!!!

2011-05-17 @ 12:06:31
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix