Fotovägg

  2011-03-05 @ 15:21:00 Inredning Kommentarer (18)

Fast vi bott här så pass många år,
så har vi nästan inte fått upp något på väggarna.
Gissar på att det är för att alla väggar är av betong
och att det nästintill bara är jobbigt att sätta upp något.

Men till slut kunde jag inte stå ut med alla tomma väggar
och även en hemsk tavla, som hängde kvar sedan vi flyttade in.



Gissar där oxå, att det var pga. den svåra plats den hängde på.

Väggen ner till källaren!

Och just den väggen av alla beslöt jag mej för att börja med.

En fotovägg ville jag ha!



Eftersom den hade bara ett X antal meter att falla ner på,
om jag så skulle ramla.

Jag vet! Inte den mest lämpligaste plats och känner jag min sambo rätt,
så var det bara att ta tag i saken med egna händer,
om det skulle hända på en gång! ;)

Det gick bra och jag klarade mej från att ramla ner i källaren ;)

Men nu är dom där! =)



Åtta stycken vackra fotografier av vår son
och givetvis ett på min fina lilla Asterix =)

Och kanske blir det fler med tiden ;)


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Det blev grymt bra vännen!!! Hoppas Tim är kry nu <3 Kram

2011-03-06 @ 08:45:49
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Tror du inte febern har kommit hit på besök?! Morrr... undra om det är tänder? Hoppas det! Å klart det blir fler foton, du får börja å fylla på med en ul bild av nr 2 ;-P Kraaaam <3

2011-03-07 @ 10:19:01
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad är det jag läser i kommentaren ovan? Är det en nr 2 pågång Malin? :)

2011-03-07 @ 12:34:55
Postat av: Ida

Ja alltså tårtan var hur god som helst, men just sockerpastan var lite för söt, tror man ska kavla ut den mycket tunnare än jag gjorde. Undrar om de rykten jag hört är sanna med tanke på tidigare kommentarer ;) Trist om det kommer ut på det här sättet (om ni inte valt att berätta än).



Ungarna hostar fortfrande lite, men det är full fart. I morgon får vi nog gå ut ändå om vi ska ha någon inredning kvar i huset ;) Hoppas Tim piggnat på sig också. Kram

2011-03-07 @ 13:23:15
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Nina

Nä men varför tror alla att du är på tjocken??? Galet ju!

Å din fotovägg är jätte fin <3

Hoppas du haft en bra dag i östersund!

Kraaam!!!!

2011-03-07 @ 20:17:16
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej!



Jag måste bara få fråga vad det är för vagn som Tim fick på sin födelsedag? Den såg riktigt fin ut. Vi är på jakt efter en bra sittvagn till Vera nu till sommaren men jag blir tokig snart. Hittar ingen som jag fastnar för. Det finns ju en hel sjö av vagnar :) Ha en bra dag! Kram

2011-03-08 @ 10:22:28
URL: http://legitimo.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ha ha här fantiserar folk visst hej villt, jag skrev ju bara att du en dag kan fylla på fotoväggen med en ul bild då nr 2 är på väg skratt Och så naturligtvis lite bilder på dig och hägge, mormor och morfar, kusinerna osv så ni får en riktigt stor och härlig familjevägg :-D Hoppas för övrigt att Tim är kry nu så ni kan vara ute å njuta, vi har ytterligare en innedag, men mest för säkerhetsskull! KRAM

2011-03-08 @ 10:58:52
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Så trist att det kommer å går så där, verkar vara nått liknande Bogge har :-/ Och ja, man blir lite förvånad att folk tycks inte bara läsa bloggar, utan även sitta och lusläsa kommentare till olika inlägg!!!! Fatta så lite liv vissa måste ha ;-P KRAAAM <3

2011-03-08 @ 13:07:29
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ida

Har haft en tvärökning på antalet besökare och sidvisningar i min blogg sen igår ;) Undrar om folk väntar sig en svarskommentar ;P Men som sagt brukar ju ge med sig när folk märker att inte magen växer ;) Kram

2011-03-08 @ 15:09:46
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det är så fint med en fotovägg. Jag tänker nog med försöka fixa en bara jag tar mig i kragen och målar väggen först. :-P Grattis till bebisen, blir ju intressant att se vilket år ni ska få. ;-D Jag var ju gravid redan tidigt i höstas så jag hoppas att bebisen kommer ut snart, haha.



Ha det underbart och forsätt njut av dina mammadagar!!! Usch så tungt det är att jobba heltid och ha en liten, tycker inte alls att jag får någon tid med E nu... :-/



Kram kram

2011-03-08 @ 21:10:33
Postat av: Caroline

Det är så fint med en fotovägg. Jag tänker nog med försöka fixa en bara jag tar mig i kragen och målar väggen först. :-P Grattis till bebisen, blir ju intressant att se vilket år ni ska få. ;-D Jag var ju gravid redan tidigt i höstas så jag hoppas att bebisen kommer ut snart, haha.



Ha det underbart och forsätt njut av dina mammadagar!!! Usch så tungt det är att jobba heltid och ha en liten, tycker inte alls att jag får någon tid med E nu... :-/



Kram kram

2011-03-08 @ 21:11:28
Postat av: Carro

Det är så fint med en fotovägg. Jag tänker nog med försöka fixa en bara jag tar mig i kragen och målar väggen först. :-P Grattis till bebisen, blir ju intressant att se vilket år ni ska få. ;-D Jag var ju gravid redan tidigt i höstas så jag hoppas att bebisen kommer ut snart, haha.



Ha det underbart och forsätt njut av dina mammadagar!!! Usch så tungt det är att jobba heltid och ha en liten, tycker inte alls att jag får någon tid med E nu... :-/



Kram kram

2011-03-08 @ 21:12:38
Postat av: Nina

Jippi, vi syns imorron <3

Det är ju på tiden att vi träffas nu!

Men det kommer bli vaaarmt!!!

Trist bara att inte Tim kan bada på torsdag. Men veckan därpå kan han nog plaska!



Och frisk luft är ett måste. Annars blir man ju sjuk =p Solens strålar gör gott för själen! Och kroppen!

PUSS!!!

2011-03-08 @ 21:38:55
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Caroline

Sorry var inte meningen att det skulle bli tre kommentarer... :-D Förstod att det blev något galet igår så var ju tvungen att kika in nu på morgonen.



Ha en bra dag!



Kram

2011-03-09 @ 08:02:22
Postat av: Malin

Caroline: ingen fara på taket! Bättre med tre kommentarer än ingen ;) Undra om vi kanske får bebis samtidigt du och jag ;) med tanke på att jag varit gravid så många gånger efter Tim nu :p men ingen växande mage konstigt nog :p

Förstår att det känns konstigt att jobba heltid nu när du varit hemma och mammaledig så pass länge. Det känns lite konstigt att det inte är så länge kvar av ledigheten, samtidigt som det känns skönt att få börja jobba och komma hemifrån lite. Går det bra för Ellie på dagis? Här ser det mörkt ut med någon dagisplats än så länge :/ fullt överallt!

Ha en bra dag du med! Kram kram.

2011-03-09 @ 09:56:47
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Så skönt att ni är krya nu! Låter ju helmysigt med pannkakslunch! Här sussar Bogge så sött så jag dricker latte, bloggar å mumsar semmeltårta :-D Nice! Har inte tagit feber i dag, men han verkar kry förutom hosta och snor, så snart ska nog vi med våga oss ut! KRAM till er å hälsa Vickan å Alvin <3

2011-03-09 @ 10:13:49
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Emma M

Hallå! Har du fått upp några fler foto på din vägg sen sist jag såg den? Den blev bra iaf! :) Håller ni på bli friska nu? Här har vi magsjuka, men vi är på bättringsvägar iaf. ;) Blir tyvärr inget bad för oss i morgon... har även ingen baddräkt... På tal om gravid så var jag gravid läänge innan Isak kom till? Jag stog på Hotellet och drack öl och dom kom fram och gratulerar mig???!! Jag stog bara och gapade... :) sen kom det folk till kajsa och gratulerade henne för att hon skulle bli farmor. Ja du kan fatta hur ittiterad jag var!!! Snacka att folk har lite att göra... Kram vännen

2011-03-09 @ 14:14:43
Postat av: Malin

Hej Emma!

Nåt kort till har väl kanske kommit upp sen du såg den sist, men inga bilder på ul :p

Här har Tim fortfarande feber som pendlar upp och ner! Blir knasig på det snart. Men vi har ändå varit ute lite både igår och idag. På morgonen är han ju som oftast feberfri, men innan eftermiddan och kvällen har han feber igen =(

Så det blir inget bad för oss heller imorrn. Vi får vänta till nästa vecka och hoppas att du hittat dej en baddräkt oxå ;)

Ja, tänk vad folk har lite att göra egentligen! Jag var gravid mååånga gånger innan Tim kom till oxå och även hunnit vara några gånger till sen han kom till världen. Så nog har de lite att prata om alltid :p Men visst kan man bli irriterad över hur folk spekulerar till höger och vänster och egentligen inte har en aning om hur det ligger till.

Låter härligt att ni är på bättringsvägen från er magsjuka! Sen måste vi vara friska, så vi kan träffas snart!

Kramar till er vännen från mej och Tim.

2011-03-09 @ 14:25:20
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix