Det kallas semester!

  2011-07-30 @ 14:33:31 Familjen Kommentarer (8)

Hej och hå!
En dryg månad har gått och jag/vi har haft semester.

Inte just så länge, men från bloggvälden och den övriga cybervärlden
har jag haft semester länge länge ifrån.

Nu ska jag dock försöka mej på en liten uppdatering över hur vår sommar varit hittills.

Tror jag stoppar in lite bilder som b.la. får tala för sej själva.



En fin kväll i juni firade vi min kära mammas stora födelsedag!
Med riktigt buller och bång! ;)



Jag och Tim strosade och mös första veckan under vår semester,
innan pappan gick på semester.



Vi tittade på kossorna på hemvägen från Bellvik en kväll.
Tim älskar alla möjliga slags djur och han kan titta på dem hur länge som helslt.



Badning har det blivit mycket av i sommar!
Vattnet har och är fortfarande ljuvligt varmt.
Tim är en av dem som badat mest.
Han är inte alls bangen att ta sej ett dopp mellan varven!
Så jag hoppas vi hinner med fler dopp innan vattnet hunnit kylas ner igen.



Här tittar Tim och gammelfarfar på vovven hemma hos dem.



Första veckan på vår gemensamma semester lånade vi husvagnen
och åkte mot Sundsvall.
Övernattade just en bit innan staden första kvällen.



Första dagen i Sundsvall åkte vi på ett rejält och då menar jag REJÄLT oväder!
Bilarna flöt fram, det var vatten överallt, bränder bröt ut.
Blixten och åskan slog riktigt ordentligt samtidigt,
att man faktiskt blev rädd mellan varven.
Vägarna skar och LG fick till och med bada ut på E4:an för att vi skulle
ta oss fram med bilen och husvagnen.
Vägtrummor flöt och vi såg knappt vägen.



Tim däremot tyckte det var spännande...



En visit på IKEA hann vi med såklart och även lite annat smått och gott! ;)
Även mamma och pappa mötte upp oss där.
Och gjorde oss sällskap ett par dagar.



- Tut tut mamma! Det här är riktigt skoj! =)



En sväng på Norra Berget för att hälsa på lite andra djur.
Här matar Tim kaninerna.



Ett besök på stranden för att plaska med fötterna lite.



Jag, Tim och morfar gungar gungbräda.



Mormor och Tim myser i gräset innan vi lämnade Sundsvall för Ö-vik.



Framme i Ö-vik blev det bad.
Men inte i havet. Det var isande kallt och barnpoolen likaså.



Men ett bad med pappa i den större poolen blev det iaf.



Efter vår husvagnssemester tillbringade vi den sista tiden tillsammans i vårt paradis.
Sallsjön!



Där vi badat massor, snickrat, plockat bär och enbart njutit och haft det skönt.



Man kan bli riktigt trött av att ha semester...



Tim blev alldeles till sej när mamma kom hem med hjortron.
Han är galen i dem och kunde vräka i sej huuur mycket som helst.

Nu behöver vi inte ett hjortron till.

Jag har plockat 20 liter och LG har plockat minst lika mycket.
Så behöver jag säga att vi klarar oss på den fronten.

Istället har vi fått ge bort lite av dem oxå.



Asterix har även han njutit av sköna semesterdagar!



Härliga och fina båt turer har även hunnits med.



Finsate Nina, underbara Tim och goa lilla Anton myser.



Även mysiga kvällar har vi haft tillsammans.
Denna kväll var något utöver det vanliga! ;)



Det ska börjas i tid! ;)
Tim hjälper så gärna pappa.



Naken i sandlådan är perfekt!
Då är det bara att bära in dom som dom är, vidare in i duschen ;)

Vi har haft en underbar sommar och semester!!!

Själv har jag dock hunnit jobba en vecka, medan de andra fortsatt
sin semester en vecka till.

Men på måndag är det slut och allvaret börjar för hela familjen igen.

Nu kan vi bara hoppas att sommaren inte är slut, bara för att semestern
nått sin ände. Utan vi hoppas på mera sommar, sol och bad.

Helgerna är guld värda!
Och jag ska fortsätta att njuta av den nu.

Hoppas att ni haft en riktigt fin sommar och att augusti fortsätter att
bjuda på ännu mera av den varan.

KRAM


Kommentarer
Postat av: Nina

Härliga bilder. Trist att semester veckorna ska gå så fort. Får hoppas på fina helger framöver. Puss och kram <3

2011-08-01 @ 22:35:23
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Emma M

Vilka fina bilder på en fin familj! :) Ni verkar ha haft en mysig sommar. Vi får hoppas att sommaren fortsätter vara fin. Kram hela dan

2011-08-02 @ 20:11:47
Postat av: Malin

Tack för det Emma! :) Vi har verkligen haft en underbar sommar! Och vi hoppas att den inte är slut på långa vägar än. Nu får man ta vara på helgerna och njuta av dom. Hoppas att ni haft en fin och mysig födelsedag där hemma! :) Ge Isak en stor kram från mej och Tim.

2011-08-02 @ 20:29:43
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Nina

FY FÖR REGN!!!!

Hoppas ni har en bra helg trots det blöta vädret!

HAde tänkt fara hem ikväll efter middagen men det verkar som Mikael vill va kvar =p

Har ingen mat kvar snart åt Anton bara....



Hoppas ni har en fin dag med morfar idag!

Och vi måste planera in kräftskivan!!!



Puss och kram

2011-08-06 @ 11:52:48
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Vendela

Ni verkar sannerligen ha haft en mysig semester :)



Hoppas ni får en fin augusti oxå så ni kan njuta av helgerna!



Kramar

2011-08-07 @ 19:15:09
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja du, någon fejjan blir det nog itne för min del, men jag kan iaf se liiite mer födelar med det nu ;-P Å du, Tim har jag haft äran å möta på dagis, han agerade välkomstkommité när vi kom i måndags :-D Gud så STOR han är, Holger känns så mycket mindre ler KRAM!

2011-08-09 @ 13:19:25
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja om inte förr så får du ju säkert se min lille parvel på dagis om några veckor då jag börjar jobba igen... i morse kastade han av sig skorna, kepsen å jackan å skulle stanna när vi lämnade Svea, så inskolningen bör gå smärtfritt kan man hoppas! :-D

KRAMELIKRAM

2011-08-09 @ 20:04:54
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Då har du ju jobbat på rätt bra med bärplockningen, här inriktar jag mig på att plocka rejält med lingon - för det är nog den sylt som vi äter mest av här. Dock gillar jag INTE att plocka dem... KRAMIS

2011-08-10 @ 14:22:34
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix