Vi lever!

  2011-01-17 @ 21:21:07 Familjen Kommentarer (14)

Det har varit vääääldigt trögt med bloggandet både under och efter jul.

Jag har tänkt, men lika snabbt tänkt att jag inte ids.

Men nu ska jag ta tag i saken och iaf knåpa ihop lite om hur vår julledighet varit tillsammans.

Den har varit underbar och alldeles för kort.

Nu är vardagen här och det kommer att dröja länge till innan det kommer en ny
och längre ledighet.

Vi har även hunnit med att flänga en hel del fram och tillbaka.

Jag tror att jag dränker er med bilder, som helt enkelt får tala för sej själv.



Julafton spenderade vi tillsammans med min familj hos farmor och farfar.



Lillskrutten ♥



Mys med mamma.



Tomten kom självklart förbi med massor av julklappar.



På juldagen blev det middag i Brocksjön hos LG´s moster med familj.



Kusinerna BUS lekte och busade så det stod härliga till =)



Lite mys har vi även hunnit med hemma oxå.



Och på annandagen var det dags för julafton nummer två.
Hos svärföräldrarna.

Och ni ser bara hur roligt Tim tyckte det var med julklappar!

Inte det minsta intresserad ;)



Sam och farbror Lars-Gunnar brygger kaffe tillsammans.



Tim testar pulkan han fick av farmor och farfar i julklapp.



Vilket han tyckte var rätt så skoj =)



Tim testar även gåbilen han fick av familjen Holmlund/Sörell i julklapp ;)



Men han hinner även med att testa pappas Nokiastövlar ;)



nyår åkte vi till stugan.
Där vi tillbringade en mysig nyårsafton med god mat tillsammans
med Nina, Mikael, Melvin, Sam och Anton.

Vi drack glögg och varm choklad vid elden
och intog en god trerätters.

Spelade Uno.

Fick sällskap av min fina lillebror.

Och firade in ett nytt och fint år med fina fyrverkerier.



Melvin.



Min goa och fina vän Nina.



Asterix, Sam, LG och Tim mår gott kring elden.



Sam och Tim leker tillsammans.



Funderaren Sam Sörell.



Men jag har även hunnit med att mysa tillsammans med lille Anton =)



Och Tim fortsätter att testa julklappar!



Här kör han sin traktor som han fick av morbror.
Och snutten ska självklart få åka han med ;)



Telefonen pratar han i dagligen dags.
Han surrar och det låter Hej hej hej dagarna igenom nästan ;)



Någon enstaka skotertur han hunnits med oxå.
Men bara för Tim och pappa.

Jag väntar in dom där soliga och fina dagarna.
När man får packa matsäcken och bara njuta av varma mackor och varm choklad ;)

Det är lite av vad vi pysslat med under vår julledighet och mer därtill.

Och jag ska försöka att inte vänta lika länge till innan jag
ger ett livstecken från oss igen.

Nu ska jag mysa lite i soffan innan sängen väntar.

Hoppas att ni haft en bra dag.

KRAM.


Kommentarer
Postat av: Nina

Underbara bilder vännen <3

Och kul med en uppdatering!

Han är så himla söt Tim, man kan verkligen inte se sig mätt på han! Charmtrollet där!



Sov så gott vännen!

Puss och kram!

2011-01-17 @ 22:44:59
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja jag är hungrig jag med =/ Som tusan!

Hoppas hungern går över då man slutat amma. Fast det är ju länge kvar innan jag kommer sluta med det.

Sötsuget har varit enormt två två senaste dagarna så det blev lite glass ikväll =/



Ja nu ska tvätten hängas och sen blire hopp i säng. Ska ju upp före åtta och sen ska jag och LM ut och gå efter vi lämnat barnen på dagis. Så jag lär nog dra Sam på bobben imorron när han ska på dagis!



Vi hörs och kanske ses imorron!

Har suttit och knåpat ihop min förlossnings berättelse.

Kram kram

2011-01-17 @ 23:08:30
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Malins Farmor

Äääääntligen!!!

2011-01-17 @ 23:22:25
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Så många fina bilder <3 Å ja, våra bäbisar är inga b'bisar längre inser man när man ser bilderna, kör skoter å snackar telefon, tusan snart kommer de hem med tjejer ;-P KRAAAM

2011-01-18 @ 08:41:14
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja även här är dt måååånga rum som skulle behöva renoveras, i princip bara sveas rum jag är nöjd med ;-P Men så har man ingen tjock plånbok utan får gilla läget.... Härligt väder vi har, trodde nästan jag skulle stöta på dig då jag promenerade i dag, men kanske en annan gång ;-) KRAM

2011-01-18 @ 14:35:59
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja denna hunger är as jobbig!

Och jisses så gott med varm choklad och mackor... Mmmmmm!!!

Här har det varit kalabalik hela kvällen. Är helt slut! Sam vägrar somna och står å gapar!

Men han somnar förhoppningsvis snart!

Längtar tills jag far till umeå. VA jag ska ha det bra ;-)

Men kommer sakna min buse!

Hoppas ni haft en bra dag vännen <3

Hörde att du skulle ha Alvin en stund imorron.

Va och hälsade på han och V idag!

Jag ska till mamma efter jag vägt Anton och köra mitt första zumba pass, spännande =p

Kram kram

2011-01-18 @ 20:38:47
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja Sam är ju snorig han med! Å envis och tjurig! Idag klädde han av sig alla kläder i köket och tog av sig bajsblöjan! Sen gick han till badkaret! Satt och gav Anton mat så jag visste inte va han pysslade med! Rackar unge!

Ja faktiskt så tycker jag med att jag förtjänar en umeå helg ;-)



Å semla.... Jävlar så gott!!!

Vill köpa en semmeltårta och bara tok svulla =p



Natti natti <3

Kramar!

2011-01-18 @ 22:16:02
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Så var det kallt igen :-/ Så trist, hade ju hoppats på mildväder så man kan vara ute lite mer... Men får väl göra nytta inne istället. Kram kram <3

2011-01-19 @ 10:16:24
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja jag älskar att läsa om andras förlossnings berättelser! Mycket intressant! Och rörande. Tänk att lille Tim är snart 1 år!

Kommer sååå väl ihåg när det hela startade!

Å att vi låg i umeå på barn 2 då han föddes!

Underbara Tim <3



Hoppas du har en mysig kväll!

Jag har nyss smaskat hallon med grädde, nu ropar tvätten på mig. Har två maskiner att hänga innan man hoppar i säng!

Ny dag imorron, hoppas på mildare väder så man kan gå ut och gå en sväng då Sam ska sova!



Kram kram

2011-01-19 @ 21:28:14
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja det där med sömn är ett eget kapitel, lättare när man har ett, nu har vi varit så rädda att han ska väcka svea som ju sover dåligt som det är iaf.. Men nu banne mig ska det bli ändring! För allas skull ;-) Å detta kalla väder, men jag och luran har iaf passat på att göra chokladmuffins för att fördriva lite tid. KRAM KRAM till dig å Tim <3

2011-01-20 @ 12:24:34
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Undra just vad kul projekt du har på g, du får visa sen!!!! KRAM

2011-01-20 @ 16:21:35
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja att få nått gjort då man har "hjälp" är inte lätt! ler KRAM <3

2011-01-21 @ 10:10:00
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Va ni är saknade nu! Vi får ta och träffas mycket snart! Å nu har man ju karln hemma på obestämd tid! Inte illa det ;-)

Nu ska jag ta och ladda upp lite kort till fujidirekt, men det tar så låååång tid =/

Kram kram <3

2011-01-23 @ 21:26:11
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: sara

Hejsan

Kul med en massa fina foton!

Har tänkt skriva en kommentar flera gånger, men var gång så "kallar" lilleman på mig ;-)

Så mycket bus han har i blicken, er lille Tim.

De där kusinerna blir inte lätta att tas med om ett par år. Så mycket skit de kommer att hitta på..hihi

Underbart!!

Ja, Jack har verkligen växt till sig, han börjar bli riktigt stor nu. Vill bara stå och sitta hela tiden. Blir nog också en riktig buse :)

Ha en skön tisdag, kram

2011-01-25 @ 10:14:01
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix