Det går för fort!!!

  2011-01-25 @ 21:55:41 Familjen Kommentarer (11)

Då var vi här igen.

Det har redan gått över en vecka och jag som tyckte nyss att jag gjorde ett
inlägg och inte alls skulle vänta allt för länge till nästa gång.

Det går helt enkelt för fort framåt och när helgerna kommer,
slår jag knappt igång datorn.
spenderas all tid tillsammans med familjen.

Och i helgen som var har jag donat med mitt projekt ute i garaget.
Vad det är, lovar jag att visa er när jag är klar.
Jag har bara lite småfix kvar, men jag måste vänta lite.... Suck.

Avskyr att vänta!

Tim
har oxå hunnit vara hos kusinerna och lånat deras badkar,
när vi inte äger något badkar i den här familjen =(
Tur det finns att låna på byn iaf ;)





Sedan har vi hunnit med att åka på vår första skotertur.
Den bar av upp till Sagatun där de hade premiäröppning av Sagatunstugan för säsongen.
En riktig fin dag hade vi med god matsäck i form av godare klämmackor mm. ;)







Tim "provkör" även Larven.
Vilket pappa var mäkta stolt över ;)

Igår
tog jag och Nina oss en härlig simtur på simhallen.
1000 meter blev det.
Vilket resulterade på något konstigt vis att jag inte kunde röra mitt knä
när jag vaknade inatt. Jag trodde nästan att det hade gått av, av smärtan att dömma.
Men det ska bort, för på fredag tänkte vi ta nya simtag.

Idag har vi varit ute och flängt hela dagen.
Vi åkte till Hoting eftersom mamma/mormor var ledig idag.
Sedan drog vi även en sväng till Strömsund och strosade lite i affärer och
åt en god lunch på Simonssons, i form av en gigantisk sallad.
Sen blev det några småköp innan vi rullade hemåt igen.

Middag i Hoting och en mycket god semla till efterrätt.
Sen var det på tok för kallt för att ens försöka sej på att promenera bort en del av den
goda semlan :p



Tim fick smaka av semlan han med.
Okej! inte hela.
Men han var riktigt sugen på att hugga in ;)



Och även han tyckte att det var mumma!

Nu ska jag krypa upp i soffan och mysa lite med min sovande hund innan jag oxå kryper
till kojs. Tim sover gott som tur är.
Han har lidit av något "snefel" några kvällar nu, där han vägrat att somna.
Han som annars somnar på en gång han tagit sista slurken av vällingen.
Nu har han istället fått leka sej till sömns. Men har peppar peppar sovit riktigt bra de senaste nätterna.
Något mamma gillar bättre än att vara uppe två-tre timmar varje natt.
Men ikväll somnade han så gott i bilen på vägen hem.



Annars har det sett ut på detta vis några kvällar i rad nu.



Våran lilla buspojke, som snart blir 1 år!!! ♥


Kommentarer
Postat av: Ida

Ja det ska bli så roligt att få ett helt sprillans nytt kök :) Det gamla känns än mer slitet nu när man hållit på montera det nya.



Och vad stor Tim ser ut att ha blivit, ser ut att vara flera månader äldre än Lovis :)



Du får försöka lära dig andra simsätt. Crawl är rätt enkelt och det blir så mycket roligare när man kan variera sig lite :)



Knatar han för fullt nu Tim? :) Stora killen som snart blir ett år. Hur länge har du tänkt vara hemma? Kram

2011-01-26 @ 10:03:28
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Malins farmor

Men va äre nu?

Tim som brukar skratta på alla bilder och nu är han allvarlig på samtliga.

Ha det så bra - önskar jag er!

2011-01-26 @ 14:20:09
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja, snart dax för ettårskalas, herre gud så fort året har gått! Blev en tur på bvc i dag för 11 månaders vikt. Sedan mysig dag med svägerskan å lilla E, inte dumt! Massa kramar till din å Tim!

2011-01-26 @ 14:47:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ida

Jasså du har också tävlingssimmat ;) Det gjorde jag också i 5-6 år :)



Det kan vara lite besvärligt att få förskoleplats sådär på våren, iaf om man önskat någon spec. avd. Uppe på Nyckelpigan är nog alla avd. fulla fram tills i höst. Men smulan har lediga platser, vad jag hört iaf :)



Jag ska vara hemma fram tills hösten just för att Lova ska hamna på rätt avd. på en gång, hon har ju förtur in till den avd. där Neo går. Så hon är garanterad en av platserna som de barn som börjar förskoleklass lämnar efter sig :) Kram

2011-01-26 @ 16:19:14
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Ida

Jasså du har också tävlingssimmat ;) Det gjorde jag också i 5-6 år :)



Det kan vara lite besvärligt att få förskoleplats sådär på våren, iaf om man önskat någon spec. avd. Uppe på Nyckelpigan är nog alla avd. fulla fram tills i höst. Men smulan har lediga platser, vad jag hört iaf :)



Jag ska vara hemma fram tills hösten just för att Lova ska hamna på rätt avd. på en gång, hon har ju förtur in till den avd. där Neo går. Så hon är garanterad en av platserna som de barn som börjar förskoleklass lämnar efter sig :) Kram

2011-01-26 @ 16:21:24
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Morbror

Morbror älskar dig Tim!!!!

2011-01-26 @ 17:04:56
Postat av: TIM

TIM ÄLSKAR MORBROR!!! <3

2011-01-26 @ 17:20:08
Postat av: Nina

Uuuunderbara bilder!

Diggar verkligen den då Tim sitter på Larven ;-)



Hoppas verkligen att Tim somnat nu och att han kommer sova inatt!

Besvärligt att han ska tjorva så där!

Men det kanske är mycket som händer för han nu så då kan det bli besvärlit med sömnen!



Natti natti kramar till dig bästaste vännen <3

2011-01-27 @ 22:49:50
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Siolia

Vilka härliga biölder :)

Trevlig kväll och hoppas fredagen blir bra <3

2011-01-27 @ 23:10:33
URL: http://siolia.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ha ha ringer så du hinner koka kaffe nästa gång det blir en sådan natt ;-P Ha en fin helg <3

2011-01-28 @ 15:39:46
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Guuud så skönt med egentid, njut även om du kommer att sakna dem! Här väntar strax thaibuffen på oss... KRAM!

2011-01-28 @ 16:57:24
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix