Soffmys.

  2011-02-21 @ 23:37:27 Inredning Kommentarer (10)

Idag har jag haft en sån där plocka-dag och jag får nog vackert fortsätta imorrn.

Passar på att hinna så mycket som möjligt medan min vilding
tar sin lunchlur. Annars vill han så gärna vara med och hjälpa sin mamma.

Undrar just om han är lika ivrig att hjälpa mej om ett x antal år? ;)

Kvällen ikväll bjöd på en härlig simtur med bästaste Nina.
Vi simmade som aldrig förr och nästa gång kanske vi satsar på att slå kvällens resultat ;)

När man sedan kliver ur bassängen är man galet hungrig,
så det bar iväg på macken och sedan hem, för att mysa ner sej i soffan,
med en godare smörgås doppad i o´boy ;)



Apropå soffmys, fick jag för en tid sedan ÄNTLIGEN slänga ut den
gamla, hemska, spruckna, brun/röda skinnsoffa, som en vacker dag flyttade ur
detta hus, för att sedan återigen flytta tillbaka.

Jag har dessvärre inte letat upp någon bild på den förra.
Men ni kan säkert föreställa er.



Men nu är den väck och jag vann över min sambo ;)



Men jag vet att han trivs lika bra i dessa goa soffhörn som jag
och ångrar inte en sekund att vi slog till och investerade i en ny
och så mycket modernare än den förra oxå ;)



JAG ÄLSKAR DEN!

Det återstår lite fix innan det är som jag vill.
Taklampan ska givetvis flyttas ovanför bordet,
vilket inte blivit av, eftersom bordet oxå ska bytas ut.
Liksom lampan bakom soffan, mattan och någon annan möbel oxå.

Men dessvärre kan man inte få allt på en och samma gång tyvärr.

Dags att mysa vidare under täcket.

NATTI NATT!


Kommentarer
Postat av: Nina

Ja tänk om vi kan lyckas med 10 längder till :) Hade ju varit härligt det. Men snart börjar ju varm badet och då kan man inte simma så jätte långt. Det blir as jobbigt. Ja det blev så fint med er nya soffa. Stor skillnad! Och nu har även vi en ny soffa snart. Wiiie! Ligger och har morgon mys med Anton medans Mikael och Sam fikar! Ses ikväll på vatten zumban! Stora kram å puss!

2011-02-22 @ 08:10:52
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha... Nä du, du får nog skylla på något annat än att gubben är borta ;) Det är endast 2 pass/vecka som man behöver komma bort för att klara av utmaningen, om ens då, har man en motionscykel el. dylikt så fixar man det hemma också. Styrkepassen gör man hemma på golvet och sträckan kan man gå med barnvagn ;)

2011-02-22 @ 09:35:07
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Ida

Snygg soffa förresten :) Önskar vi hade plats för en i den storleken också.

2011-02-22 @ 09:35:44
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Nina

Jaaaa, nu är jag less på att vänta på soffan! Vill ha den NU!!!

Och ja, vi måste ju ta en filmkväll. Helst NU ;-)

Vill, vill , vill!!!

Nu vankas det lunch med mamma!



Härligt att Tim sov bra inatt igen!

UNDERBART!

Nyp i stjärten =P

2011-02-22 @ 10:32:12
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vilken härlig soffa, betydligt snyggare än den förra ;-) Å ditt projekt som du fixat med, när får vi se det?!?! Kram

2011-02-22 @ 14:14:54
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja man får anpassa efter sina egna förutsättningar :) Jag upplever att när jag användder mig av funbeat och skriver upp mina mål är det mycket enklare att faktiskt uppnå dom. Magen har säkerligen läkt ihop, tror inte du behöver oroa dig för det. Men det kan säkert kännas annorlunda/obehagligt i början, ärrvävnaden är ju inte lika elastisk. Men det där känner du själv, känns det helt galet så kanske du ska prata med nån kunnig person, det är inte riktigt mitt område ;)

2011-02-22 @ 16:27:24
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ursnygg soffa!!! Önskar vi hade ett stort vardagsrum så vi med kunde ha en soffa i den storleken, jag drömmer men om det kommer att bli nå mer än en dröm får vi nog aldrig veta...



Kram

2011-02-22 @ 18:33:42
Postat av: Malin

Caroline!

Ja, jag är otroligt nöjd över vårt soffinköp och sitter mer än gärna och myser där numera ;) Förut både frös och rös man, bara man såg den hemska soffa som stod där innan :p

Och storleken är kanon och enorm ;) Nu ryms man nästan hur många som helst. Men så fick vi vackert möblera om lite oxå, för att få plats med den. Så det är bra med ett stort vardagsrum ;)

Så jag hoppas att dina drömmar en dag blir verklighet! =)



Kram kram.

2011-02-22 @ 23:10:35
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Emma M

Man satt ju som en kung i din soffa!! :)

2011-02-23 @ 19:07:06
Postat av: Malin

Ja, visst gjorde man Emma! ;) du får gärna komma och sitta mera om du vill! ;) Stor kram.

2011-02-24 @ 00:41:12
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix