Frozen cheesecake

  2010-11-22 @ 22:27:57 Recept Kommentarer (8)

Jag har varit riktigt sugen på att testa det här med cheesecake ett tag,
när jag både läst och hört så många göra dessa av olika varianter.

Och för några veckor sedan när jag satt och tittade på Halv åtta hos mig,
så besämde jag mej för att slå slag i saken och testa.

Jag blev SÅLD!!!

Såååå himmelskt gott! ;)

Jag gjode en variant som heter Frozen cheesecake.

Och här kommer receptet, när det är de som är sugna att testa själva och de
som även testat och blivit lika såld som jag ;)

Frozen cheesecake

8 st digistivekex
120 gram Philadelphia ost
2 dl socker
1,5 tsk vaniljsocker
3 st äggulor
3 dl vispgrädde

Gör så här:

1. Vispa ost och socker tills det är klumpfritt.

2. Tillsätt äggulorna, en i taget.

3. Vispa grädden tjock.

4. Blanda i ostsmeten.

5. Tillsätt vaniljsockrer.

6. Smula 5 kex i en form med löstagbar kant och fördela jämt över botten.

7. Häll i smeten och smula resten av kexen ovanpå smeten.

8. Ställ in i frysen i minst fyra timmar.

9. Servera med röda bär, t.ex. hallon och jordgubbar och citromeliss.



När jag glömde bort att ta kort själv, så har jag lånat denna bild från

recept.nu

Och jag lovar!

Den smälter i munnen ;)


Kommentarer
Postat av: Nina

Tack så mycket för receptet. Den är ju himmelskt god. Älskar denna efterrätt, är helt såld. Anton somnar å sen vaknar å blir ledsen, sen somnar han om osv. Är vidrigt trött då förra natten inte bjöd på så många timmars sömn. Kramar till tusen

2010-11-22 @ 23:43:24
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Mina två små hjärtan

En sån där brukar mamma göra och den är supergod :) Men jag tycker att de bakade varianterna av cheesecake är snäppet godare ;)

2010-11-23 @ 07:36:03
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Jisses så fint du fått i bloggen! Har ju som saknat Tim i headern :-D KRAAAAM <3

2010-11-23 @ 08:37:28
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Petra

Oj låter ju jätte super gott. Blev så sugen. Får nog testa det.



Ja ni måste ju ha vant er vid att vara ifrån varandra helt klart. Det är kärlek de=) Hur reagerar Tim när pappa kommer hem till helgen?! Full rulle då va?

20 grader?! Fy tusan. O vi gnäller för att vi har 3 PLUS grader. Men här har det regnat konstant sedan i fredags. Så trist. Allt e blött blött blött.

Tradigt.

Ja skönt med middags sällskap då o då. Trist att äta själv.

Hoppas ni har en bra dag idag.

Ja fy... jag såg nog oxå snopen ut igår när jag rakade av för mkt av håret. Tur jag inte gjorde som din mamma iaf =)

Ja lillan hade en underbar dag igår med sin dagiskompis. Dom hade så roligt så.

Nej nu ska vi städa lite SÅÅ KUL! Not



Kramar i massor

2010-11-23 @ 12:16:36
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: carola

såg hur gott ut som helst..



Älskar cheesecake men har aldrig gjort själv..

Hoppas allt är bra

2010-11-24 @ 08:17:19
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Emma

Åhh vad god den där såg ut!! Jag + efterrätter = sant. Älskar sånt där! :-)



Och vad fin bloggdesign du fått :-)



Hoppas ni mår bra annars. Kramis!

2010-11-24 @ 18:52:22
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja att hinna nått är smått omöjligt med en busig lura å en lika upptäckande bogge suck Att baka å dona är ingen lek kan jag lova ;-) Men oj så skoj det ändå är att få göra jul med barnen!!! Jul är till för barnen (och mig) fniss Kram till er! <3

2010-11-25 @ 11:00:53
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja tiden rusar verkligen fram, vill inte inse att bogge snart är ett år oj oj... vart tog tiden vägen?! Å vi måste ta tag i julpysslandet, vi har ju varit här å hos dig så vi får väl stöta på Nina eller Vickan om en inbjudan till någon av dem i år ;-9 KRAM

2010-11-25 @ 14:04:36
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix