April blir till Maj

  2010-05-02 @ 22:55:50 Tim Kommentarer (2)

Veckorna rusar iväg och jag har helt enkelt inte haft någon lust att blogga
något på hela veckan. Men nu ska jag försöka mej på lite grann iaf.
Och självklart har vi hunnit med att flänga lite oxå ;)
Måndag stratade vi med en god lunch på fiket tillsammans med Nina och Sam
och under kvällen passade vi på att se två skräckisar. Vi bunkrade upp ordentligt, ifall den
ena skulle vara dålig. Vilket den självklart var.
Hatar filmer som är filmade med handkamera.
Så där fick Tim och Sam den mesta uppmärksamheten.
Men vad gör väl det, när dom är det bästa som finns! ♥



Kusinerna BUS!



Mammas älskling! ♥



Fasters älskling! ♥


Tisdag fixade jag och donade i köket. Fönster putsades,
det städades och nya gardiner fick åka upp.

På kvällen åkte vi hem till Hoting för att hälsa på mamma och pappa och få lite middag ;)
Michael var i Finland och roade sej, så honom fick vi inte se skymten av den kvällen.
Men så har jag världens snällaste och gulligaste lillebror oxå ♥
som kom hem med presenter åt allihopa.
Storasyster fick jätte goda saker!!! =)



MUMS!!!




När vi var i Hoting passade Tim på att bada,
eftersom det är bland det bästa som finns och jag förstår honom.
Tänk att få ligga och plaska på i ett varmt och skönt bad.


Onsdagen klev vi upp tidigt för att följa med min farmor och farfar till Strömsund.
Där blev det en hel del shopping och go´fika.
Farfar lämnade vi av på Simonssons
, så jag, Tim och farmor kunde
springa egenom alla affärer vi ville ;)
Där mådde han gott med lunch, fika och lite tidningar ;)
Vi avslutade dagen med Dollar innan vi rullade hemåt igen,
efter en mycket lyckad dag!
Tyvärr glömde jag bort under hela dagen, att ta fram kameran,
så några kort kan vi inte bjussa på från vår lilla utflykt.
Men massor av allt möjligt hade jag med mej hem! =)


Torsdag gjorde vi inte så mycket mera än att vara hemma och ta en
härlig promenad i regnet.
Kvällen
kom och vår efterlängtade älskling/pappa/husse kom hem igen.
Med dessvärre blev vår lille Tim sjuk =(
Jag tyckte han kändes varm och mycket möjligt, så hade han 39 graders feber.
Den natten fick han ligga mellan mamma och pappa,
så jag kunde ha ännu mera koll på honom.
Gav honom lite alvedon så att han kunde sova någorlunda, men inte bra.
Något mer än feber fick han inte och på lördag var han feberfri.
Men det är inte lätt när de små liven blir sjuka och man inte vet vad som är fel.


Fredag och valborgsmässoafton höll vi oss hemma och
Nina, Mikael och Sam, Fredrik, Victoria och Alvin gjorde oss sällskap.
Vi åt gott och hade en trevlig kväll tillsammans.

Resten av helgen har vi mest tagit det lugnt här hemma.
Jag har bakat lite.
Igår var vi till Hoting på middag och helgen är återigen slut =(

Vi har vinkat av vår älskling och jag har nattat min lille son för en timme sedan,
som till en början inte alls var så trött att han ville sova.



- Trött jag? Nej då...



Men efter några om och men somnade han till slut
tillsammans med sin snutte omkramandes.

Och jag tror att jag gör honom sällskap.

Hoppas att ni haft en fin vecka och att ni får en fin
start på en ny imorrn.

SOV SÅ GOTT!





Kommentarer
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Men åh vilka fina kort på våra sötnosar. De där när dom sitter ilag tänker jag sno av dig ;) Vill oxå ha den bilden. Sam har varit så duktig inatt. Han vaknade inte en gång! Fast då tyckte han att det va morgon 6.15. Usch, de tyckte inte jag :p Klart att vi ska träffas i veckan. Kram kram

2010-05-03 @ 09:59:10
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Verkligen fina bilder på din prins, å även på sam naturligtvis - han ser ju så stor ut nu, men det klart, han ska ju bli sstorebro :-) Å du ,receptet ovan verkar sjukt smaskit, inte frestas så där, hur ska jag nu hitta byxor till dopet?! ironi Kram

2010-05-03 @ 21:12:50
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix