Sammanfattade händelser!

  2010-03-13 @ 11:36:24 Nöjen Kommentarer (12)

Jag har varit riktigt dålig på att uppdatera nu igen,
men varje gång jag tänkt tanken, har den som bara fisit ur mej lika fort.
Men NU ska jag ge mej på ett försök.

Vi har hunnit med en hel del och även hunnit flänga en hel del oxå.
Förra veckan åkte vi en sväng till Borgafjäll (Tim´s första tur till fjällen) och hälsade på
pappa som saknade sin son och sin sambo något oerhört mycket ;p
Dock var vädret sååå blåsigt att promenaden vi gav oss ut på under torsdagen blev
en mycket kort sådan. Sen hade nog lille Tim en fruktansvärd magknip hela den dagen,
när han inte var nöjd för fem öre och somnade inte förrän vi satte oss i bilen
och åkte hem till Dorotea dagen efter igen.









Fredagen kom och hela den helgen tillbringade vi i Bellvik
hos mamma och pappa, i deras stuga.
Även detta Tim´s första tur.
Där det grillades, badades, njöt i solen och hade allmänt trevligt och mysigt hela helgen.
Bjussar på bilder som får tala för sej själva.



Här morbror!
Kommer en bild på racern och den fina skylten jag fick av dej! =)
Ser ni den..?
Inte.
Titta då här!





Asterix på span utöver sjön, eller var det matsäcken som drog kanske...?







MUMS!!!





Husse och Asterix mysar i solen!



En mycket trött mamma och Tim mysar under kvällen.


Söndag hann jag åka hem och vara med på smyckesparty hos Holmlunds damer
Av märket Dag och Natt även denna gång.
Och självklart fann jag ju alltid något... ;)
Mycket trevligt!

Under veckan som varit har vädret inte varit det bästa IGEN.
Det har blåst och även stormat, så några promenader har det blivit dåligt av.
Ett enstaka stycken har vi endast hunnit med.

Onsdag var vi ner på BVC för en ny vägning och mätning igen.
Det gick fint. Han skötte sej exemplariskt.
Han började med att kräkas, pinka och bajsa ner skötbordet på en och samma gång.
Min fina lilla gosse!
Men lika glad var han för det ;)
Han vägde då 4435 gram
och hade fortsatt att växa ännu mera på längdenfrån förra veckan.
Hur mycket tänkte jag...?
1,5 cm.
Så nu, eller i onsdags var han hela 58 cm lång.

Babygymmet har även provats på i veckan.
Det var riktigt roligt att ligga och titta på alla fina figurer, med så fina färger på.
Man ser hur blicken följer med mer och mer och hur mycket han börjat att le mot en nu.



Nu har jag siktat in mej på den gula där uppe!
Akta dej!!!!



Fanns det figurer åt det här hållet oxå!



Fick prova på att ligga på mage oxå och då kunde man passa
på att provsmaka på det hela... ;)
Dock väldigt dålig smak. Torr på något vis.

En sväng till Hoting och till min mormor och morfar har vi oxå hunnit med i veckan.
och igår kväll bestämde vi oss för att åka upp på Tåsjöberget,
där det vankades Tex Mex buffé till middag.
Med oss hade vi familjen Tengman och Simon och Jessica.
Dock blev jag väldigt besviken på maten.
Jag trodde inte man kunde misslyckas med tacos, men det kunde man tydligen...
Men trevligt hade vi ändå.
Men efterrätten glass och varma hjortron var god ;)
Ett stopp i Hoting på tillbakavägen blev det,
eftersom vi lämnade Asterix där medan vi var och åt.



Här passar Jessica på att hålla Tim, medan han äntligen var vaken ;)



Även Simon passade på, fast han fort blev trött i armen... ;p



Avslutar med kvällens härligaste bild på morbror och Tim.
De är båda två lika koncentrerade av att se tv.


Foton: Privata


Passar på att önska er en fortsatt fin och mysig helg!
Nu ska vi snart ge oss ut med både racern och mormor.

KRAMAR



Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Hej vännen, vilka härliga bilder!!! Speciellt på morbror å tim :-) Så fort vi blir krya så ska vi titta föbi, Holger har ju ett paket att leverera till Tim, men som tur är tog mamma en lite större storlek, vilket är bra då er Tim verkligen skjutit iväg på längden!!!! Massa kramar <3

2010-03-13 @ 13:05:10
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Vilken underbar bild på Tim och morbror M. Kanon fin! Hoppas eran helg varit bra :) Jag har ju fått ont i halsen :( Så Jävla pissigt! Fast i övrigt är de bra. Hoppas ju på att de onda går över för jag saknar mitt lilla hjärtegull! Vill Mysa med Tim ju! Många kramar

2010-03-15 @ 08:08:33
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja jag ska försöka att kurera mig allt vad det går!

För dejt i veckan måste vi ha!

Vilket kanon väder vi har idag!

Måste ut och gå en sväng efter jag gett Sam lite lunch!

Miss you!

Kramar!

2010-03-15 @ 11:22:11
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Hej på er, vet du vad, det går troll här - för nu är lillebror sjuk :-( attans så orolig man blir. Men hoppas det värsta är gjort nu. Ha det bäst så hörs vi när vi är krya!!! Kram

2010-03-15 @ 14:33:24
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej

Vilka härliga bilder du lagt upp. Visst är det mysigt att ligga med sin lille plutt på magen. han är verkligen fin er lille Tim!

Hoppas allt är bra med er.

Kram

2010-03-16 @ 09:36:00
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Hej vännen! Jo, nu börjar vi bli piggare som tur är, men höll oss hemma från bvc idag då vi inte vill riskera att smitta någon annan + att lilleman säkert är mottaglig för allas baciller där nere.... Vill verkligen att han ska vara kry till helgen så att vi kan vara med på kusinens dop :-) Skickar massor av kramar till er på sjöstreet. Förresten blir det borga för er i påsk, eller Sallet? Kramelikram

2010-03-17 @ 20:20:57
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja du måste prova! jag älskar den! Fast inte nu efter jag ätit =P Ja du vet...

Va mysigt att mormor komemr och sover med er inatt! Skönt med sällskap!

Nu är det spännande, jag hoppas jag vinner jackan! Då blir jag lycklig!

Hoppas Tim mår bra resten av kvällen och natten!

Tyck ju så synd om er =(



Många kramar till er <3

2010-03-17 @ 20:33:47
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Morron! Ja Sallet blir nog toppen, ni har ju så mysigt där, vå får hoppas på bättre väder än idag bara! Magnus ska operera sig på skärtorsdagen så vi blir bara hemma, lite trist, men får gå det med :-) Stor kram till er i busvädret!

2010-03-18 @ 11:05:05
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja jag tyckte dom va som små härliga på nå vis :) Men det tyckte inte Mikael :p Nej de gick rätt så bra. Jag löste lite korsord och Sam lekte med radion ;) Men de va skönt att komma hem och lägga sig i ett varmt bad. Dessutom så bjöd Mikael oss på mat från My Way. Skönt att slippa laga mat oxå. Vi får boka in en date i veckan. Tisdag kanske? Puss och kram

2010-03-21 @ 21:30:53
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack så mycket Malin!

Fattar knappt att det ligger en liten plutt i min mage. Nu vill man bara att tiden ska gå lite fortare ;) Så den växer och blir större. Är allt bra med din lille Tim?

Kram kram

2010-03-25 @ 08:16:10
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Stort tack själv för igår, var så skoj att träffas å få höra om din förlossning å slippa soffan på sockenvägen ett par timmar ;-P Gör vi definitivt om!!! Skitväder idag, så bäst att fixa lite inomhus å njuta av våfflor istället ;-) Stor kram till dig, tim å asterix!

2010-03-25 @ 08:42:07
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ajdins mamma

Gud vilken söt liten troll ni har :)

vackra bilder!

2010-03-25 @ 13:20:19
URL: http://chicmommy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix