Sparkar och under, Magiska stunder!

  2009-09-23 @ 00:40:38 Graviditet Kommentarer (6)

Nu känner man verkligen hur det händer grejer från dag till dag!
HELT UNDERBART! =)
fredag kväll när vi gick och la oss, så kände jag hur det började leva om och sparka i magen. Alltid när jag lägger mej ner för att vila eller sova, eller när jag sätter mej ner och är stilla och tar det lugnt.
Hur som helst lade min älskade sambo sin hand på magen och sa till mej att tala om när det sparkade, så att även han skulle få känna det lilla livet där inne. Han väntar ju och hoppas varje dag han är hemma att även han ska få känna något, så att han får dela graviditeten tillsammans med mej på ett annat och verkligare sätt.
Men inte. Han fick inget känna. Allt var så stilla för honom.

På söndag kväll när jag var ensam hemma igen. LG hade åkt på jobbet och jag gjort kväll och lagt mej, lade jag själv handen på min mage bara för att se om jag fick känna något.
JO!!! Då fick jag så väl känna hur det sparkade mot min hand.
Så tydligt känna de sparkar som ville ge sej till känna där innefrån.
Jag kunde inte annat än ligga stilla och le och samtidigt känna hur tårarna sakta rullade från mina kinder.
Gläjdetårar!
Tänk att på två ynka dagar kan det hända så mycket. Från att på fredag inget känna, till att på söndag känna det så mycket väl och tydligt.

I förrgår kväll (måndag) när jag var hos min vän Nina och vi bara låg i soffan och pratade en massa, fick jag se hur magen guppade till och även Nina fick se detta.
Jag kunde inte slita blicken från magen. Jag hade aldrig kunnat se det tidigare, hur det rördes utanpå magen från den lill* som håller hus där inne.
Överallt for den. Från ena sidan, till mitt på magen och till nästa sida.
Även där skulle jag kunnat gråta glädjetårar i massor.
Första gången jag fick se detta!
Nina lade handen på min mage
och tog inte bort handen förrän hon fick känna hur det sparkade.
Och det fick hon!
Hon fick vara den som först fick känna det riktiga sparkarna utanför magen =)
Före pappan.
Men till helgen när han kommer hem igen, kommer han nog att få känna det hur mycket som helst och hur mycket han vill.
Visst blev han avundsjuk när han fick höra.
Men så önskade jag att jag hade min älskling arbetandes på hemmaplan oxå!

♥ Nu ser vi fram emot helgen! ♥


Kommentarer
Postat av: Ida

Åh det är ju så underbart när pappan också kan känna sparkarna. Här kan jag bara känna buffarna själv än så länge. Minns att Neo (när han var större i magen) sparkade på ett och samma ställe vid revbenen, vilket gjorde rätt ont, öm var jag länge efteråt innan jag tillslut tappade känseln på detta ställe och efter ytterliggare månader gick det tillbaks igen, men det är ju så underbart ändå :-)

2009-09-23 @ 08:43:08
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja det va helt underbart att få känna bebisens sparkar! Är så otroligt lycklig för er skull! Och jag är sååå glad för att jag får dela detta med dig vännen <3



Många kramar!

2009-09-23 @ 10:59:06
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: marie

Åh, så underbart!!!!

Jag kommer ihåg känslan......

Må så gott och sköt om ER!!!!!

Kram

2009-09-23 @ 12:19:32
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Therése

Det är verkligen nåt jag saknar från när man var gravid...dom underbara små sparkarna ;-)

Och oftast kommer det ju alltid mot kvällarna och nätterna, när man själv kommer till ro och inte vyssar barnet till sömns av sina rörelser!



Så njut av dom små härliga sparkarna, så får vi hoppas att pappa får känna nåt snart också ;-)

Kram Therése

2009-09-23 @ 13:03:34
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: sara

Så underbart med de där första riktiga sparkarna.

Kan tro att Nina var lycklig som fick känna det först.

Kramis

2009-09-26 @ 11:22:13
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Petra

ÅÅhh älskade vän!

Jag ryser i hela kroppen av glädje när jag läste detta. SÅ underbart!! De e en speciell känsla när man känner och ser bebben leva runt där inne i magen. Underbart!

Kramar

2009-09-29 @ 11:03:17
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix