Ice Age 3

  2009-09-20 @ 11:30:53 Helgmys Kommentarer (4)

Igår lördag bestämde jag mej för att inte göra något vettigt alls. Utan bara ta det lugnt och njuta av dagen. Hörde efter med min vän Nina om vi kanske kunde göra något mysigt. Typ gå på fiket och bara fika något smarrigt och prata i timme efter timme. Men hon och Melvin skulle ju gå på bio. Jag som trodde den var på kvällen.
Ice Age 3, skulle visas på MB. Nina tyckte absolut att jag skulle följa med dom, men jag tänkte mest att jag inte sett de första två filmerna och inte skulle fatta någonting alls. Skitsnack tyckte hon! De var fristående och man behövde inte alls ha sett de två första för att se den tredje.
Och jag kan lova er alla, att jag MÅSTE bara se de filmerna oxå. För som jag fick skratta. Det trodde jag aldrig.
Jag ångrade inte en sekund att jag hängde med er på bion Nina och Melvin! =)
Vilken film!!! =)


Bild: Cdon


Efter bion var det dags för middag här hemma och efter detta bestämde vi oss för att ta en promenad. Vi traskade förbi hos familjen Holmlund/Sörell, där vi blev bjudna på go´fika. Melvins hambakta sockerkaka och mamma Ninas mumsiga muffins med vit choklad och hallon. MUMS! 
I samma veva kom Fredrik, Viktoria och Simon och hälsade på de med. Det blev en hel del surr med trevligt sällskap och när klockan blivit tio var det dags att bege sej. Men då bestämde vi oss för att slå följe med paret från Skuldåkra, för att få se deras nyrenoverade badrum.
Jag säger bara det. Snyggt och fräscht!
Man bara känner hur man vill börja här hemma ;)
Sedan tyckte nog Asterix att det var dags att gå hem och lägga sej. Klockan hade ju hunnit bli natt för hans del.
Så efter en mycket härlig promenad hem, kunde vi mysa ner oss i soffan en stund, för att sedan mysa vidare till sängs och somna efter en mycket lyckad, trevlig och mysig lördag!



Hoppas er lördag var lika mysig och fin! ♥


Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Åh, så mysigt att gå på bio, jag var sugen jag med men svea skulle aldrig haft tålamodet igenom en hel film... Men visst är ice age bra?! Älskar robert gustafsson som gör Sids röst :-) Men håller med dig om Wallander, den var lite trög denna gång, Tjuven var däremot toppen tycker jag! Hoppas ni hittat ris du å Asterix idag, själv har jag inte gjort något nyttigt alls förutom biff idag, tur att Nina och Sam tittade förbi oc förgyllde en stund iaf, dessutom fick jag beställa ur Panduro, så nu måste vi börja planera en pysselkväll! Massor med kramar!!!

2009-09-20 @ 17:17:38
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej vännen. Ja de va så roligt att du följde med oss. Mycket roligare att gå på bio än att va hemma å putsa fönster :-P Kramelikram på dig vännen.

2009-09-21 @ 10:12:43
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

HIhi, sitter i morgonrocken jag med. Men nu ska jag ta och hoppa in i duschen =) Å sen äta lunch! Sen tittar vi upp till dig för att smida planer ;-)



Tack åter igen för en underbar dag och kväll!

Du är ju bara BÄST!! Min alldeles egna stjärna ;-)



Kramar!!

2009-09-22 @ 12:10:38
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therése

Ja, man kan inte tro att en barnfilm ska vara så himla rolig!!

Har bara sett 1:an och 2:an än, men ska absolut se denna också ;-)

Ha det så gott!!

Kram Therése

2009-09-22 @ 12:55:50
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix