Höst på bron!

  2009-09-22 @ 16:45:09 Nöjen Kommentarer (5)

I helgen bestämde jag mej för att slänga de sista blommorna från sommarens passerade tid och arrangera min brokvist med den ljung som jag var till Hoting och köpte förra torsdagen. Men jag kunde ju inte börja förrän jag varit ut till skogs och letat mej lite enris till mitt arrangemang. Så på med stövlarna och på med kopplet, ja på Asterix då. Som självklart fick följa med ut. Han blir helt överlycklig så fort vi kommer ut i skogen. Ni skulle se honom. Han far fram som en känguru. Hoppar högt och långt och kan inte sluta.
Efter vår tur kom jag iaf hem med en ica kasse med enris och jag kunde påbörja.
Efter jag planterat och gjort fint tyckte jag att jag inte kunde lämna bron som den såg ut. Den behövde allt skuras upp innan jag var nöjd med mitt projekt. Å doften av en nyskurad bro är väl bara för underbar.
Det har doftat frisk luft blandat med såpa dessa dagar! =)












Köpte en "vanlig" ljung till min svarta zinkhink, som fick pryda tillsammans med lyktan som jag inhandlade på Blommona i Vilhelmina i fjol höst.
Å så har det visst kommit dit en liten råtta som oxå ville vara med ;)




Jag köpte en modell större ljung i år och även till min blomlåda, så att även den fick stanna kvar ute över vintern.
I denna låda fick det bli färgen rosa.



Och till mina amplar tog jag samma modell på ljungen som till lådan, men i vitt.
Och dom var så stora att jag inte behövde sticka ner något enris tillsammans med dessa.




Även en lykta åkte upp på denna sida bron. Älskar ju bara att få tända ljus även utomhus. Det är bara för mysigt när det blivit mörkt ute och det brinner ljus på bron och lite överallt ;)
Även en sten fick följa med jag och Asterix hem efter vår skogspromenad under dagen, som fick sin plats även den ute på bron.
Å så min lilla ängel som hälsar alla som kommer VÄLKOMNA!

Foton: Privata


Kommentarer
Postat av: Vendela

Vad fint du gjort det! Själv har jag inte hunnit göra "höst" utomhus ännu; mina sommarblommor är fortfarande så himla fina och blommar som bara den så jag har inte hjärta att kassera dem ännu - men sen så ska jag göra lite höstmysigt ute också :-)



Hoppas du och magen mår bara bra :-)



Kram kram

2009-09-22 @ 20:53:48
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Tomas

Hihi, nattlig uppassning kommer alltså inte bli ett nytt kapitel i ditt liv i och med barnets entré. :-)



Cosby är cool och sover utan filt runt om sig men har gärna filtar under sig. :-) Hundar, dessa hundar. :-)

2009-09-22 @ 21:55:55
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Postat av: Farmor

Bra Malin! Mycket bilder och "färsk" text och mycket av den också!

Ha det så bra lill Malin och sov så gott för nu börjar det vara dags för sängen!

Go´natt, go´natt! "Hå gåck"!

2009-09-22 @ 22:51:14
Postat av: Therése

Åh, så höstligt fint du gjort ;-)

Ska nog fixa lite sånt här hemma till helgen, blev ännu mer sugen på det nu när jag såg ditt fina!

Kram Therése

2009-09-22 @ 23:37:20
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar till farmor:

Jodu, nu ska det allt komma lite nytt även här! =) och visst är det mycket roligare då oxå och med bilder och allt.

Men nu börjar det vara dags för sängen för min del oxå.

Ha det så bra du med lilla farmor och hoppas att du sover så gott inatt! För det ska jag och Asterix göra!

Natti natti och "Hå gåck" tillbaka!

2009-09-22 @ 23:47:29
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix