Tandläkarhögskolan

  2009-10-16 @ 16:40:41 Vardag Kommentarer (4)

Igår var vi (jag, mamma och mormor) till Umeå, eftersom det var dags för ännu ett besök på tandläkarhögskolan.
De påbörjade detta i juni, om jag minns rätt. Jag visste inte att jag var gravid, eftersom röntgenundersökning genomfördes. Vilket jag då var. Gravid alltså. 
Sedan fortsatte de med tryck och bilder av mina käkar, för att sedan diskutera vad de kan göra åt dem.
När jag fick remissen om detta besök ringde jag och frågade om det var någon mening att fortsätta eftersom jag är gravid, men de ville ändå jag skulle komma för en tandregleringsbedöming igår.

Där beslutades iaf att tandställning kommer att sättas in i februari -2010 och kommer att sitta i tio månader. Vilket känns väldigt gruvsamt just nu och därefter väntar operation av båda mina käkar. Vilket känns ännu mera gruvsamt, som sedan kommer att avslutas med ytterligare sex månader med tandställning igen. *Puhhh*

Jag är ett steg nämre. Men jag kommer snart att få träffa kirugen för en ordentlig information av operationen, eftersom jag kände att jag ville ha det.

Men bäst mår jag om jag genomgår denna behandling med operation nu, än om jag skulle vänta tills jag blir äldre.

Varför detta kommer att göras, är för att jag har fel bett på mina käkar och har konstant ont i dem vilket oxå medför att jag har svårt att äta ibland och även viss mat.
(Tänk inte på korven Therese) ;)




Nog om detta!

Efter besöket på lasarettet åkte vi ner på stan! Först en sväng ut på Barnens Hus, där jag skulle kika på barnvagnar igen. Och OJ!!! vad mycket annat som fanns där, som jag oxå inte skulle tacka nej till ;)
Jag tittade på vagnen som vi tittat på tidigare och även färgproverna. Så idag har vi ringt och vagnen är beställd, fast i Lycksele. Det är närmre dit för att hämta den, sedan var dom även billigare på Emmaljunga där. En Emmaljunga modell blev för oss och jag tror inte vi kommer att bli besvikna! =)

Sedan vidare på lite andra affärer. Men för min del blev det ingen handling som var något, eftersom LG inte följde med, så väntar jag med att handla något mer tills vi kommer att åka en sväng tillsammans snart. Men då blir det nog Sundsvall skulle jag tro ;)

Mormor och mamma handlade även dom inte något speciellt, men jag fick presenter iaf och lill* pyret där inne fick sej en present oxå. Av mormor =) Sen fick jag ju present på Barnens Hus oxå. En box med lite smått och gott i.
Nåt annat slank väl med oxå, men hamnade tyvärr inte på bild.... :p



En favorit, är den till vänster. Fick en sådan av mamma i sommar och den gick åt som smör i solsken.
Nu hade jag turen att få en ny av mamma igen. - Tack ♥
Jag älskar detta Body butter från The body shop och allra helst nu, när jag är så torr oxå. Sen är doften underbar och behaglig oxå. Bara en massa plus från mej! =)
Sen köpte även jag med mej en mycket god duschcreme där ifrån oxå. Med en doft av persika. Provade denna idag och även den får plus av mej! ;)



Av mormor fick jag (eller lill*n där inne) denna mysiga dress i storlek 56 av velour. Kommer att passa fint när den lill* kommer att anlända till oss. Tusen tack lilla mormor! ♥


Och detta är då presenten från Barnens Hus.


Foton: Privata



Kommentarer
Postat av: Therese

Hej vännen! Hoppas maten smakade, själv är jag äckelmätt å kräks åt matoslukten som drog in i kläder å hår, är så känslig mot det... Och du, vet du vad jag tänkte på korven direkt jag började läsa om tandregleringen i detta inlägg!!!! Glömmer nog aldrig den korven ;-) Hi, hi. Attans så mycket fint du fyndat/fått. Jag kör på samma body butter, å jag kan även säga att vi är mer än nöjd med vår emma ljunga!!! Förstår att du ångrade dig, för denna åkpåse är ruggit praktisk, så ett hett tips är att beställa en likadan eller iaf en med hål då de små ofta somnar i bilbarnstolen... Nu lutar det åt idol och sängen för min del... KRAM!

2009-10-16 @ 18:53:29
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Tomas

Jaaa :-)



Vad kul att det är kul läsning. Det är mitt mål. Skulle ingen tycka om det man gjorde vore det ju ingen mening att skriva den här heller. :-)



Det var speciellt. Häftigt att se :-)



Men vad nu då? Tandställning mitt i allt? Tandställning som i räls? Isåfall ska jag köpa en tulpanbukett åt dig för det kan inte vara en rolig upplevelse. Men efteråt så kommer det ju säkert kännas mer än värt att ha dragits med tandställning, kan man inte ens äta som man vill blir det ju ett handikapp!



Ha en trevlig, lugn och skön helg. Har hört det ryktas om isig väg i backarna ner till sjögatan så akta så du inte trillar och gör dig illa. Jag vågade inte fara till mormor nåt idag då jag har så dåliga vinterdäck. Vet hur den där jäkla backen brukar se ut :-)

2009-10-16 @ 21:20:44
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Hi, hi ja jag tycker allt jag varit lite klurig, nu när man snart har ett lite frö med så måste ju även h*n vara med på ett hörn! Skickar en dunderstor kram til ldig å grodan, å så får du å nina hitta en tid som passar för ett första pyssel, för vi kan ju träffas fler gånger å glögga, surra, lyssna på bra julmusik å få stämning - Visst?!

2009-10-18 @ 10:12:28
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sara

Hej hej

Det låter som en jobbig tid du har framför dig. Men samtidigt så är det ju skönt att det går att göra något åt dina käkar. Hemskt att ha så ont :(

Men det var väl perfekt att kunna trösta sig med lite shopping efteråt ;)

Vad bra med lite babyprodukter att börja med. Det är ju så mycket som ska handlas och fixas innan den lill* kommer.

Ha en fortsatt skön helg,kram

2009-10-18 @ 11:35:30
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix