Hos farmor och farfar!

  2009-10-23 @ 09:37:36 Familjen Kommentarer (8)

God morgon!!!

Nu är det minsann dags för en uppdatering.
Jag har varit ute och "ränt" och igår hade jag en välbehövlig städdag här hemma och om kvällarna har jag varit så trött att jag inte orkat med någon blogg helt enkelt.
Men nu!
I onsdags åkte jag och Asterix till Bellvik och tillbringade hela dagen hon farmor och farfar.
En underbar dag hade jag! När det oxå var länge sedan jag var dit sist.
Om jag blev bortskämd!!???? - Ojaaaa!! Hela dagen!
Vi började att fika mycket gott fika! =) och dagen rullade på och till middag fick jag så god mat att jag rullade från middagsbordet efteråt. Även pappa och Nixa kom på besök.
En mycket god kasslergratäng avnjöts och jag tackade inte nej till lunchmat dagen efter ;)
Efter detta avnjöt vi även en mycket god blåbärspaj som farmor gjorde medan jag var där.
Plus hemmagjord vaniljsås. Mmmmmm!
Nu förstår ni varför jag rullade va!?

Efter middagen gick vi på övervåningen och jag skulle få välja mej en tavla som min farmor målat i akvarell.

Jag valde dessa två! Nu ska jag bara hitta en bra plats där jag kan se dem och jag är så glad att jag har tavlor som min farmor målat. Då jag alltid kommer att tänka på farmor när jag ser dem. Jag fick dessutom välja två stycken.





Efter tavlorna tog vi bilen och brummade till Ormsjö för ett besök hos Barbro på Fyra Händer. Dit hade jag aldrig varit, så det var riktigt skoj att få följa med dit. Farmor provade och köpte sej två stycken fina överdelar och linne, ett jättefint halsband med matchande örhängen till.
Skulle inte jag hitta något? Något som jag ville ha?
Men med tanke på kulan under tröjan var det inte så lätt att finna något fint och passande.
Men till slut....
Stod även jag i provrummet och åkte därifrån med jätte fina, härliga, sköna och mysiga presenter från min underbara och gulliga farmor! ♥



Foton: Privata

Helt underbara byxor på alla sätt och vis! Och rymliga för den växande magen, tillsammans med en passande och mycket skön tröja till oxå. Jag kan lova att de åkte på igår och jag älskade det!
En svart grej/tunika, som jag kommer att ha något långärmat under (såklart). Även denna underbart mjuk och skön och även mycket passande för en växande mage ;)

Vi åkte tillbaka till Bellvik mer än nöjda och jag satt bara och tänkte vilken underbar dag jag haft, när jag lämnat av farmor och åkte tillbaka hem igen.

Bortskämd en hel dag av min underbara lilla farmor! Tack tack tack än en gång!! ♥


Kommentarer
Postat av: Nina

Har du missat att dom har haft wild cranberry hemma rätt så länge?

Va och köpte sandlawood igår =) Den luktar gott!

Måste nog hamstra på mig fler!



Ja din farmor är ju för go hon!

Å du va då så söt i din nya mjuk dress <3



Å idag är det fredag! Jihoo!

Då blir det till å arbeta lite och sen tacos!!! Jippi jippi!!!



Kramar!

2009-10-23 @ 11:05:00
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Javiist, dom har haft dom hemma länge =) Hoppas det inte har tagit slut nu bara!

Ja vi får väl höras så jag vet vad jag ska handla med mig =)

Ha det bra i villis!

KRAMAR!

2009-10-23 @ 12:00:02
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Guuuud vilken underbar farmor du har! Du får ge henne en kram från mig! :-) Nu vet jag ju vart din godhet komemr ifrån ;-) Nedärvd mao! hi,hi. Stor kram och en trevlig helg på dig vännen!

2009-10-23 @ 12:56:56
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Farmor

Du är snäll du Malin! Jag tackar!

2009-10-23 @ 14:11:55
Postat av: Jenny

Åh vilken sötnos till farmor du har!!! :D

2009-10-23 @ 22:00:54
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja men förstå så trevligt det va att jag slapp äta fredags middag själv! Tackar darling!

Är så glad att ni finns i mitt liv!



Ja jag lär höra av mig imorron =)

Jag hoppas att jag kan komma upp, men om inte annat så blire på söndag! Det är ett MÅSTE!



Sov gott vännen!

Kramizar!

2009-10-23 @ 23:15:07
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Vendela

Ååååå vilken jättego farmor du verkar ha :-)) Allt du skriver om när du är hos farmor låter så himla mysigt!!



Hoppas du och magen mår bara bra!



Kram kram

2009-10-24 @ 22:51:56
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Ida

Så härligt med en farmor som är så pigg :-) Själv har jag inga far eller morföräldrar kvar. Mormor var den sista jag hade kvar hon dog förra året efter ett års sjukdom, bara 75 år gammal. Åh vad jag saknar henne när jag läser dina fina ord om din farmor :-) För skämma bort en var hon bra på och det har de väl all rätt att göra också :-) Kram

2009-10-25 @ 09:24:56
URL: http://idasusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix