Östersund tur och retur!

  2009-05-02 @ 22:59:01 Nöjen Kommentarer (10)
Jajamensan! Idag har jag varit till Östersund! Följde med mamma, pappa och Låjjen dit i morse. Och med ett strålande väder, så blev dagen kanon och även fin och varm. Man behövde inte alls frysa och sånt gillar jag! =)
Blev en tur ner på stan till att börja med. Där vi intog en godare smörgås med the. Sen drog vi svängen förbi några eller ett flertal affärer oxå såklart! :p
En sväng ner på Gå och löp kliniken först och främst, där jag skulle lämna in mina "fötter till formar", så att dem kan fixa mina sommarsulor. Efter det att jag började använda deras gudomliga sulor, så har jag aldrig mått bättre och kan heller inte vara utan dom. Men eftersom inte sulorna jag har passar i mina sommarskor, så behövdes det göras nya till dessa. Hoppas bara att de snart blir klara och får komma hem till mej och mina skor!
Även arbets skor prövades ut, så att jag kan ta hem mina joggingskor jag köpte sist vi var dit.
Sen drog vi kosan vidare på andra ställen runt stan.



Med helt underbara skor från Ecco på fötterna, kunde vi traska på vidare.

- Tusen tack i massor till världens bästa mamma, som gav mej dessa sköna skor idag! ♥

Även lite mer fann jag under dagens lopp, som fick följa med mej hem. Och med en lyckad dag kunde jag åka hem till Dorotea igen, där det vankades grillat på menyn och dessutom ute på verandan i det fina sommarvädret! =)
Dagen kunde inte sluta bättre! ;)



Lite smått och gott åt mej själv såklart! ;) Även två par handskar, så att jag kan fortsätta att kratta här hemma utan att få blåsor i händerna! Även mannen i huset fick en present av mej när jag kom hem. Nämligen en kratta, så att han oxå kan hjälpa till att med arbetet här hemma! :p



Sen kunde jag ju inte åka till stan utan att köpa några presenter åt Asterix! ;) Så en träningsele, så att han kan lära sej att gå fint i koppel. Som vi prövade när jag kom hem och som dessutom såg ut att fungera riktigt bra på honom.
En borste. Ja, ni hörde rätt! Fast han nästan inte har någon päls att borsta, så frågade jag på Djur magasinet om man ska och kan borsta dessa hundar och det kunde man. Tror hans tjocka vinterpäls håller på att fälla, så därför slog tanken mej att köpa en åt honom och dessutom en som samtidigt ger honom massage, vilket han gillade.
Ett "vanligt" koppel fick oxå hänga med hem, när han bitit av det andra han hade och flexi kopplet tror jag inte är någon bra idé att ha på lydnadskursen.


Ellerhur...? ;)

Foton: Privata.

Kommentarer
Postat av: sara

God morgon...

Precis en sådan borste har vi till Hubbe med. Den är jättebra...all vinterpälsen är ju på väg av nu så det borstas för fullt ;)

Det där kopplet skulle jag nog också behöva...han drar ganska mycket när vi är ute och går.

Ha en skön söndag :)

2009-05-03 @ 09:22:13
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!

Va mysigt ni har haft! KUL!

Så snygga skort. O fina saker du köpt. Asterix lär nog älska den där massage borsten. Mysigt!

Va go din mamma va som köpte de skorna åt dig. Underbart med mammor =)

Hoppas du får en bra dag idag oxå vännen min

Kramar i massor

2009-05-03 @ 11:23:39
Postat av: Lillebror!!

2009-05-04 @ 11:36:42
Postat av: Lillebror!!

HAHA!! HAHA!!

Kan du ge dig på att ja gör!

Men de är ju inte som förut då man va liten :-(

2009-05-04 @ 11:37:55
Postat av: Petra

Hej!

Ja mammor e helt klart bäst =)



Mysigt att hem till dom och äta middag igår!



Idag är här trist regn väder. VIll ju ha sol!!!

Men lillan kommer idag! Hon är min solstråle!!!!

Massa massa kramar

2009-05-04 @ 12:32:46
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Malin

Stroasyster till lillebror:



Ja, det är inte allt för många dagar kvar tills du fyller år nu! =) Men det hade varit lättare om du kanske kommit med en önskan om något! ;)

Men visst är det inte på samma vis som när man var liten, men roligt ändå! ;)

Fast man skulle fått stanna av åldern nu, tycker jag!



Kram kram

2009-05-04 @ 20:53:54
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej hej!

Jo en lurvis e han allt.

Jo helgen har varit kul trots allt.

Så underbart att ha min solstråle hemma igen. Ja hon lyser verkligen upp mer än självaste solen. PRecis som du min vän!

Massa varma kramar till dig min vän!

2009-05-04 @ 21:03:55
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Petra

Va snäll du e!

Men de e sant. Du lyser upp mina dagar =)

Då när allt va så nytt men mitt uppbrott med M så va ni här inne mina ljus. De e sant.

Så tack!

De värker som tusan än, men de börjar sakta men säkert läka känns de som. Tack



Jo hugo han e allt en gobit.



Sov så gott älskade vän!

MAssa kramar till dig & Asterix

2009-05-04 @ 21:50:32
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Petra

Tack vännen!

Du e så go!!!!

Ja jag ska hoppa i säng nu!



Du e en sann vän Malin!



Mega Dunder Kramen!



Sov gott nu med er!



KRAMAR

2009-05-04 @ 21:59:56
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Nina

Tack för idag vännen.

Du förgyller våra liv!



Många kramar till dig!

2009-05-04 @ 22:01:07
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix