Världens gulligaste farmor!

  2009-03-23 @ 22:10:04 Familjen Kommentarer (16)
Dagen till ära har jag och Asterix tillbringat i Bellvik hos farmor och farfar. Å världens gulligaste farmor har fixat och sytt till Asterix overaller, så att han kan pinka när han har dem på sej nu ;) Vet inte hur många gånger vi fick ta på och av honom innan allt passade, så nu börjar han redan vara van dom :p

- Tusen tack och miljoner kramar till min supergulliga och snälla farmor!
Nästa besök är redan inplanerat! =)

Inte nog med att hon hjälpte mej med detta. Det bjöds även på en super smarrig middag där. En riktig festmåltid med förrätt och allt. Till förrätt fick jag en mini smörgåstårta, fast en väldigt stor sådan, med tanke på att det var jag som skulle äta upp den. Mums, så god den var! och varmrätten bestod av mesestek med världens godaste sås till. Jag rullade fram efter vi ätit klart! ;) Oj oj oj, så gott allt var! =)
Asterix fick även han gästa en massa gott han oxå ;)

Väl hemåt och hemma, drog jag svängen förbi ICA och hämtade upp ett par paket som jag inväntat till mitt projekt här hemma. Bara en leverans kvar nu och sen lite mera småfix, så ska det snart vara så gott som klart! Jag längtar! =)
Och nästa gång jag kommer farmor, så tar jag gärna med mej det vi pratade om idag! ;)




Foton: Privata

Tyvärr blev det inga bilder med overallerna på, när jag totalt glömde bort att fota efter varje provning, men det lär säkerligen dyka upp en och annan bild på honom och dom sedan ;)

Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Så tur du har din goa farmor - sömmerskor är guld värda! Jag nöter på mamma jag ;-) Kram kram

2009-03-24 @ 07:37:32
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Vendela

mmmm vattnas i munnen på mig - vilken god mat!! Inte illa på en måndag :-)



Kram kram

2009-03-24 @ 10:53:21
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Nina

Du, fasen va det där såg gott ut!

Mumma

Ja jag får se när jag far å betalar ut det!

Längtar! För jag har totalt slut!

Jag hör av mig nått!

Hur jobbar du imorron? Dag??



Kram kram

2009-03-24 @ 12:13:53
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!

DE låter som om ni hade det mysigt & trevligt.

Och va söt han måste vara i sina overaller. Och glad då han nu kan pinka med dom. =)

Så söt han e.



Hoppas att du har haft en bra dag idag, jag ska ställa mig & fixa middag till imorgon. För då e vi inte hemma före 17.15.... Drygt! Men då e de skönt att ha maten klar.



Kramar

2009-03-24 @ 19:08:16
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Nina

Hörde nu att datumet för begravningen är bestämt!

Va tusan ska man ha för kläder på sig???

2009-03-24 @ 20:34:08
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Laila

Hoppas att det gick bra att köra hem och att inte farmor blev för trött i sinne och händerna efter en heldag, men huvudsaken är att ni umgick och hade det mysigt. Mesestek JAMJAM. Ja du farmors matlagning e ju suverän... Nu har vi slipat gabageet på buicken. (bagaget) Norton fick till det som vanligt. Anders har sprutat bodymassa så nu e det klarrrrt! Hade även möte med Mosquitos ikväll och planeringar inför träffen är i full gång. 1000 kramizar till du och Asterix

2009-03-24 @ 20:48:29
Postat av: Laila

Hoppas att det gick bra att köra hem och att inte farmor blev för trött i sinne och händerna efter en heldag, men huvudsaken är att ni umgick och hade det mysigt. Mesestek JAMJAM. Ja du farmors matlagning e ju suverän... Nu har vi slipat gabageet på buicken. (bagaget) Norton fick till det som vanligt. Anders har sprutat bodymassa så nu e det klarrrrt! Hade även möte med Mosquitos ikväll och planeringar inför träffen är i full gång. 1000 kramizar till du och Asterix

2009-03-24 @ 20:49:38
Postat av: Malin

Svar till Laila: Det gick fint att köra hem igår kväll. Tur vägen var bar nästan hela vägen dit och hem. För där den inte var bar var det rätt så halt. Länge sen jag såg er nu =( Måste ju få se Norton, när jag hörde ryktesvägen att han klippt av sej håret ;) Så det måste hinnas innan det vuxit ut igen :p

Jo, farmors matlagning är helt klart suverän! Inte alla som får mesestek på en måndag och dessutom smörgåstårta! Men det fick jag! ;) MUMS. Och syningen gick bra, så nu kan han pinka när han har dom på sej ;) Ska bara öva nu, så han hinner vänjas vid dem. Det låter som ni arbetat hårt med Buicken. Så duktiga ni är och möte oxå. Då planeras träffen för fulla muggar förstår jag!

100 kramar till er med och kramar om barnen massor från mej! Nu ska jag och Asterix hoppa i säng, så jag orkar upp imorrn bitti.

Natti natti!

2009-03-24 @ 22:04:54
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja vad ska man ha på sig??

Har ingen aning! Måste uppsöka en kläd affär.

Mikael måste köpa kläder oxå!

Vet inte va det är för dresscode på en begravning.

Vi får luska lite!



Skulle LG komma hem imorron?

Hörde ryktas om en vatten läcka??



Sov gott!



Natti natti

2009-03-24 @ 22:14:19
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

"slängde" ut frågan i cyber världen. Får se va vi får för svar!



ja jag tyckte ju att Mikael kunde har farit imorron bitti istället för ikväll!

Tur jag har Melvin och Sam iaf!



Å du har bus Asterix (hörde att han busat till det igen;-)) Så kan det gå!



Nu blire sängen!

Vi måste höras och helst ses snart!!



Kramen damen

2009-03-24 @ 22:34:32
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Nej detta är fruktansvärt och jag gruvar mig!!

Kommer va mycket tårar där!



Kram min älskade vän!

2009-03-24 @ 22:35:52
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag kluarar på att ha kjol. För jag har inga svarta byxor som passar på mig just nu =/

Men måste köpa nått att ha upptill...

Vill ju egentligen ha byxor, men har tusan inte råd att köpa ett helt ny outfit!

Såvida inte Mikael betalar ;-)



Kram

2009-03-25 @ 11:53:01
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Det är osett än om M pröjsar!

Vill oxå ha svarta byxor!!!

Om jag har tur kanske jag kan använda mina svarta. Om jag går ner några kg till den 7 så...



Nu ska vi på utvecklingssamtal med Melvin =)



Vilken tur att han skött sig idag iaf, din lilla bus hund!



Kramelikram

2009-03-25 @ 13:01:38
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Julia Ekendahl

Hej!

Ville bara kika in och önska dig en bra kväll!

Allt bra med dig ? :)

Kram Julia

2009-03-25 @ 16:18:51
URL: http://ekendahls.blogg.se/
Postat av: Petra

De förstår jag att du längtar. Saknad & längtan kan göra så ont i en.

Bra att du myser med Asterix från mig oxå.

Ja visst tar de tid att ladda in kort. De e så drygt tycker jag.

Oj många bilder ju. Förstår att du inte vågar röra. Hmm jag hade inte fixat de då jag har sån otur med tekniska saker. =(



Ja de e klart han måste ha annars har du all rätt att bli surer. ha ha

Klart han saknar dig oxå.

Bra du jobbar dag så hinner ni mysa massor.

Härligt.



Hoppas du hittade ngt annat att se.

Nu ser jag Greys. Sen blir de sängen.



Kram på er båda!

Gonatt sov gott.

Sista natten själv nu då!

Skönt

2009-03-25 @ 21:12:16
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej.Eller gomorgon rättarsagt =)

Tack för den jätte fina kommentaren. Ni e så snälla mot mig.

Jag kan bara säga detsamma. et känns som om jag har hittat en riktig vän i dig.



Va bra att ni fann ngt att titta på tillsammans igår. Och att ni myste lite för mig oxå.



Ja saknaden blir precis som du säger mkt värre ju mer man tänker på den. MEn ibland kan man inget annat göra än att sakna & tänka på dem man älskar. DÅ är det ibland så de gör ont i hjärtat.

Jag hoppas oxå att jag och Mikael får träffas snart igen och fylla på vårt mys konto.

Men de tar nog längre tid nu. De kostar ju så himla mkt att träffas. Resan e sjukt dyr. O har man då inte mkt pengar så går de inte ihop. Ibland önskar jag att man va rik, men sen samtidigt så hade man säkert skapat sig andra problem då.

Men visst pengar e knappast allt, men en stor del ändå. FÖr allt kostar pengar.



Ja fy va drygt de är att ladda in kort och sen skriva om varje??? Stackare.



Ja jag har oxå svårt att komma i säng om kvällarna. Antingen fastnar man framför tv:n eller vid datorn. =)



Hoppas du får en underbar dag idag.

Och en härlig mys kväll med LG sen ikväll!!

Stora kramar till dig & Asterix från mig & Lillan

2009-03-26 @ 07:18:02
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix