Hurtta - For Active Dogs

  2009-03-17 @ 19:25:11 Asterix Kommentarer (6)
Idag så kom leveransen! =) När jag kom hem på lunch idag, så hade jag paket att hämta i brevlådan till min stora glädje! Eller rättare sagt jag hade två paket att hämta! Ett på ICA oxå, men vad det var, får ni se senare ;)

I paketet som jag hade i brevlådan låg Asterix två overaller från Divine Dog som jag beställde i helgen.
Spännande tänkte jag! Undrar just om dessa ska passa, när jag redan skickat tillbaka två som inte passat.
In och prova, vilket han inte alls tyckte va lika skoj som jag ;)
Ena overallen på. Passade ju jätte bra tyckte jag! =) Men när jag tittar under honom, så funderar jag bara hur i hela fridens dagar han skall kuna pinka när han har den på sej...? Hur är min hund skapt egentligen?
Skulle inte kunna ta en storlek mindre, när den inte skulle räcka till över ryggen på honom.
Den andra overallen då? Passade fint den med, ovanpå på röda i flecce, som gör att han ska hållas ännu varmare och inte bli blöt och kall och även stå emot vind. Men samma där. För mycket tyg under magen där oxå. Hmmm....

Frågade genast mamma om hon kunde tänkas kunna sy om den lite undertill. Men hon vågade inte, för att vara rädd att förstöra dom. Så nu ska jag bara kontakta en bra sömerska som kanske kan hjälpa mej med mitt lilla problem, så han kan vara ute och och hållas varm oxå! utan att behöva frysa.






Foton: Privata

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja dagen har verkligen varit toppen =)

Hoppas ju på lika bra dag imorron!

Hoppas du finner en bra sömerska som kan sy om dom lite =) För nått måste ju han ha på sig så han inte fryser!

Undra när vi ska se mamma mia???



Kramen

2009-03-17 @ 19:37:57
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Laila

Hej Maje! Va jätte gullig Asterix blev. Finns det inte nåè kardborre eller dyligt under som går att fixa på nått vis? Han blev jättfin. Funderade på att bestäjja en till Ullmer så att den stackarn inte behöver frysa. Kramiz

2009-03-17 @ 21:07:24
Postat av: Malin

Malin svarar Laila:

Ja, visst blev han för gullig Asterix! =) Hoppas på att kunna fixa till dom nu, så han kan vänja sej vid att ha dom på innan man börjar att vara ute hela dagar med honom. Men bara det är fixat, så ska han inte frysa! Ska höra med henne jag ska fråga om syråd hur man kan lösa det. Kardborrebandet sitter ju på ovansidan. men på något vis ska det kunna ordnas så att han kan pinka ;) Ja, beställ en åt Ullmer oxå, så han slipper frysa. Dom kan garanterat inte frysa i denna!

Kramar tillbaka!

2009-03-17 @ 22:00:56
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hihi så söt Asterix blev i sina overaller! Rikard blir så arg när jag ska truga på Ross något sött i den där stilen... Iofs sist var den kanske liiite liten för han, då var det inte så kul faktiskt...

:-P

hoppas att det löser sig för dig och Asterix med overallerna!

Kram

2009-03-18 @ 11:26:53
Postat av: Malin

Malin svarar Caroline:

Ja, att han blev söt i sina overaller! Tycker jag med ;) Och ska han inte frysa, så måste han ha något varmt på sej om dagarna när man är ute.

Jaså, tycker inte Rikard om när du klär hunden :p Tror säkert han skulle bli jätte söt han oxå! ;) Men för liten är aldrig kul! Har provat den missen på Asterix jag oxå.

Men nu hoppas jag att det löser sej med dessa overaller, så han kan pinka i nån ordning ;)



Kram kram

2009-03-18 @ 16:36:01
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Eva

Hugo har också en sån där fleece overall fast i svart:) Och jag håller med dig om att det är svårt att hitta den rätta storleken. Hugos overall är dock lite kort i benen men sitter bra över ryggen. Vi sydde in lite vid snoppen så han inte skulle pinka IN i overallen:)

2009-03-18 @ 22:29:25
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix