Jag vet...

  2009-06-05 @ 22:49:39 Allmänt Kommentarer (3)
Det har varit jätte dåligt med uppdatering här på sista tiden! Men jag har helt enkelt inte haft tid.
I veckan har det varit fullt upp. Måndag var jag och mamma till Umeå en sväng och på tisdag började jag på den nya arbetsplatsen, Bergvattengården. Så jag har helt enkelt varit utslut i huvudet när jag kommit hem, så jag inte ens orkat slå på datorn. Alla nya ansikten/boenden man ska lära sej, alla nya rutiner och mycket mycket större, har gjort att jag varit trött i huvudet när dagens arbete slutat.

Men nu är det helg och jag ska njuta! =)

Vad har annars hänt...?

Jag och Asterix har varit i Åsele på vår kurs i vanlig ordning. Nu återstår endast två träffar kvar av vår allmänlydnad.
Det har varit både kämpigt och synd om honom alla dessa dagar har burit denna strut runt huvudet! Så ingen blev gladare än han, när jag gjorde ett tappert försök att ta stygnen på honom igår kväll (en liten dag tidigare än beräknat). Eller glad och glad! Det tog mej en hel halvtimma att ta två stygn, eftersom han inte ville samarbeta med mej i början. Han trodde nog att jag skulle klippa klorna på honom :p
Men sen var det full fart på honom igen. Nu slipper han väcka upp mej om nätterna med sina små pip när han ska vända på sej, för att kunna få filten omkring sej igen. Utan nu är den gamle Asterix tillbaka igen ;)





Han fick sej en ny säng förra helgen från Granngården, när jag och svärmor var till Vilhelmina på inlandsmässan, eftersom hans gamla säng var så gott som utnött och med noll stoppning kvar i. Så nu kan han ligga mjukt igen, fast han ibland föredrar den gamla ;)



Han fick sej även en klicker, eftersom jag på allmänlydnadskursen fick höra att det skulle vara ett bra hjälpmedel för hundar. Nu väntar jag bara hem min klickerbok som jag beställt, som jag hoppas kommer att få lära mej och även få en massa idéer från. Även så en matbar fick han sej, så att han slipper styra skålarna runt golvet längre, när gummiringen åkt av de förra.

Jag har även varit hem till Hoting en sväng för att leverera min andra present till lillebror, som han väntat så på, sen han fyllde år. En Ukulele har han länge velat ha, för att lära sej att spela. Så jag fixade en när vi var till Umeå, så nu väntar jag bara att ha ska dra en melodi för storasyster! ;)



Foton: Privata

Det är lite av allt som jag pysslat med under den senaste tiden.
Nu hoppas jag att ni har en trevlig och mysig fredag kväll!
Så lovar jag att återkomma snart igen och om inte allt för länge igen ;)




Kommentarer
Postat av: Farmor

Ja, som jag väntat och kollat - men nu så har det hänt!

Du skulle bara se Bellvikssjön till morron, den ligger absolut helt stilla och holmarna ser vi i dubbel upplaga. Så´na dagar vill jag ha många av nu framöver. Ha det så bra lilla Malin!

Ps/Egentligen skulle du behöva komma hit och hämta pengarna idag, som du ska handla åt mig för på måndag - hör av dig/Ds

2009-06-06 @ 08:24:05
Postat av: Malin

Malin svarar farmor:

Ja, jag förstår att du väntat och väntat, men nu ska jag försöka att uppdatera lite bättre. Det blir så trist när man kommer efter så.

Kan tänka mej att sjön låg stilla blank i morse. Här var Bergvattensjön lika blank och fin. Å sen kommer regnet! SKIT.

Men jag hoppas att det drar bort, för vi hade tänkt att åka till stugan senare idag. Har ju än inte varit dit sedan isen rev.

Men jag lovar att jag hör av mej något sedan! =)



Massor med kramar farmor!

2009-06-06 @ 10:13:53
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vad kul å få några inlägg av dig du har varit saknad ;-) Och klicker är toppen har klickat in valpen som fattar jätte snabbt, sitt ligg och placering + namnet har satt sig på rekordsnabb tid. Visste inte att jämtar var så lättlärda!!!



Och inte heller visste jag att mattias var en sådan fena på att klippa, snacka om dold talang! :-) Kul!



Massor med kramar till dig å hoppas du trivs på nya jobbet...

2009-06-07 @ 11:46:22
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix