Sallsjön i mitt ♥

  2009-07-01 @ 22:35:33 Helgmys Kommentarer (4)
Ja, det är inte klokt vad tiden springer iväg! Sju dagar, en hel vecka sen jag satte mej här sist. Det är ju skamligt...
Men å andra sidan, så har jag jobbat, det har varit underbart och varmt väder och jag har nog helt enkelt inte haft den lusten att sätta mej vid datorn just då.
Men nu ska jag ta ett ryck innan jag hoppar i säng och vi ska se vad och om det hänt något sen sist.

Helgen som var, så var vi till stugan. ÄNTLIGEN!!! Första gången sen isen rev. Så sen har vi aldrig varit något år. Vi har alltid nästan åkt över så fort isen släppt. Men nu har det varit så mycket annat, att det inte blivit förrän nu. Men bättre sent än aldrig och jag njöt verkligen hela helgen igenom! =)

Jag och Asterix åkte lite tidigare, för att hinna njuta lite av dagen som var kvar, så med all packning i bilen och båten full, tog Kerstin oss över sjön och det var helt gudomligt på sjön. Man hade nog mer än gärna gjort en lång och fin sväng på sjön.


Asterix tyckte nog att det var lika underbart han, att få åka båt och svalka av sej lite i värmen. Med invigningen av hans flytväst stod han säkert och blev rätt så trött mellan varven.

Kvällen kom och LG och Nisse anlände dom med och det intogs en god middag i det lustiga huset hos svärföräldrarna.
Efter maten fick vi följa med en sväng ut med flottis och det var pricken över i den kvällen. Svalkande skönt och så gott som ingen ohyra och en helt underbar kväll i värme och sol.


Lördag kom och den med lika gudomligt härligt och varmt väder. Så då hängde jag med Nina för att ta årets första dopp! Det var underbart, bara man tagit sej i ;) Det är oftast lika jobbigt innan man gett sej iväg, men väl i så var det helt underbart att få plaska runt runt och tvätta sej och känna hur riktigt fräsch man känner sej efter man badat i sjön.
Asterix...? Nä, han var allt en riktig badkruka i helgen. Men det kanske tar sej till nästa gång. Några simtag blev det, men han hade fullt upp med att få springa och vara lös exakt hela helgen. Få komma och gå som han ville. Han njöt av någon! Så ni kan tänka er att jag hade en mycket slut hund när vi kom hem till Dorotea igen ;)


Lördags middagen intogs hemma hos oss på verandan tillsammans med Nisse och Kerstin och Tacos till min förtjusning! ;) mmmmm....., så gott det var!


Kvällen bestod sedan av en massa snick snack och lite tv inne hos oss, tills Nina kom inramlande med en låda Maxi Yatzy. Då stod inte Malin emot längre! ;)
Jo just det! Jag fick vackert dra min käre sambo på ringen efter båten och det kan jag allt tänka mej att det var svalkande skönt. Nästa gång är det min tur!! ;)
Sedan kunde vi allt lägga oss trötta och nöjda även efter denna dag och vakna upp till samma härliga dag på söndagen.
Varmt och med gassande sol. Det var bäst att passa på att njuta innan det var dags att åka hemöver igen.

Husse och Asterix njöt på detta vis! ;)



En underbar helg var precis vad jag hade i helgen. Nu ser jag bara fram emot semester, så vi kan åka tillbaka igen!
Och som tur är det inte allt för länge tills den ;)

Kommentarer
Postat av: Nina

KLart att det kommer bli fler dejter denna vecka! Det är jag helt säker på!!! <3



Men fy FAN så vidrigt kort! Börjar fasen å gråta! Ojoj, vilket fetto!!!



GRÅÅÅÅT!!!!!!



Men Sam är så söt som vanligt! Go skiten där!



Många kramar till dig!

2009-07-01 @ 23:01:10
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Lillebror

Härligt ni verkade haft. Kul kul.

Kram kram på dig..

2009-07-02 @ 00:10:18
Postat av: Malin

*Storasyster till lillebror:*

Jo, vi hade en jätte härlig helg i helgen. Du får komma och hälsa på när vi är där! =) Nästa gång kanske..., om du har tid förstås :p

Kram kram tillbaka

2009-07-02 @ 15:01:40
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: sara

Vilka underbara foto. Där ser så härligt ut!!

Asterix verkar trivas riktigt bra. Vad rolig den där flotten, eller vad man ska kalla det, ser ut.

Den skulle jag vilja prova ;)

Hoppas du inte har så länge kvar till din semester.

Kram

2009-07-02 @ 23:16:43
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix