Hoting, slingor, kroppkakor & film

  2009-02-24 @ 17:01:10 Vardag Kommentarer (0)
Ja, gårdagen tillbringade jag i Hoting hela dagen lång. Först och främst fick mamma aggera frissa. Jag var fortfarande inte helt nöjd med min hårfärg. Tyckte att det var på tok för mörkt fortfarande, så lite mera slingor skulle kanske göra susen!? I med smeten och vips, så blev det helt klart ljusare. Så nu ska jag nog vara nöjd ett tag framöver! ;)
- Tack för hjälpen mamma!

Ännu en anledning att åka hem till Hoting var att det vankades kroppkakor till middag igår. Eftersom jag inte alls är förtjust i kams ( palt ) så passade det ypperligt med kroppkakor till middag igår. Som en liten fettisdag, fast utan palt ;)
En sväng ut med vovvarna hann vi oxå med i det härliga vädret.
Men sen mätt och belåten efter en härlig dag hemma, styrde vi kosan hem mot Dorotea igen.

Foto: Privat

Förbi hos Nina, där det vankades film igår kväll! En rysare!! =) Det var äntligen dags för SAW V. Som vi väntat och längtat. Men vilket tyvärr var en besvikelse, när vi hade så stora förväntningar om den! Och det stämmer! det måste komma fler av dom, när det var ett helkorkat slut! Nä, det kanske bli en till och mycket bättre och mer spännande film ikväll!? ;) Om du inte tänker lida av paltkoma Nina!? =)

Bild: Cdon

Sen fick jag ett samtal av svärmor, som sa till mej att jag måste hem, för det såg för hemskt ut hemma! Och mycket riktigt! När jag kom hem, så var hela framsidan av gården täckt av snö! Vilket kaos. Tog mej knappt fram och in. Och skotern!? Hjälp!!! den stod ju precis nedanför =/ Fram med spaden för att gräva fram den. Mos tänkte jag! Men den hade klarat sej utan skador och likaså pack kälken. Och vilken himla tur att jag tog Passaten till Hoting, annars hade den oxå varit mos och täckt av snö!
Sen har vi nog världens bästa grannar här! Jag kunde ju inte i min vildaste fantasi ens börja få bort nån snö. det var bara att kliva över allt och försöka gå i samma spår tills LG kommer hem på torsdag kväll, så han kunde komma med trakorn och ta bort allt. Men så idag när jag var hem på lunchen fanns där ingen snö kvar! Våra bästa grannar hade redan varit förbi med trakorn och skottat bort allt! TUSEN TACK! ♥ Vad skulle man göra utan grannar!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix