Ska jag börja hinna ikapp...?

  2009-12-15 @ 20:26:16 Vardag Kommentarer (8)



Vi har hunnit passera både första, andra och tredje advent.
Hej och hå, vad det går!

December har alltid en förmåga att springa lite väl fort fram.
Allra helst nu, när jag upptäckt hur fullt upp det varit.
Bloggen har jag inte hunnit med, fast jag försökt på alla sätt och vis.
Det enda som jag hunnit med är så snabba bloggrundor,
att jag knappt vetat vad jag läst om och komentarerna är svåra att hålla isär oxå.
-Vilka har jag läst och vilka har jag svarat på?
Så jag ber om ursäkt om jag hoppat över någon.
Det är inte med min mening och högfärdig är jag inte heller :p
Jag har helt enkelt inte hunnit med och hållit isär nog bra! ;)

Vad har hänt då?

♥ Jag har hunnit med Umeå en sväng.

♥ Pappa har hjälpt mej att riva det blivande barnrummet.

♥ Även svärfar har hunnit med lite.

♥ Tapeter har kommit upp tack vare mamma och farmor.

♥ Mattan har inhandlats av mig, men kommit in tack vare min älskade Sambo.

♥ Garderobsdörrar är slipade och målade (tapeter bort).

♥ Gammal säng och byrå har fått sej ett lyft med slipning och färg.

♥ Två svängar till Lycksele har hunnits med (Återkommer senare Therese *ler*).

♥ Det vill säga: Barnvagnen är på plats!

♥ Ett skötbord har flyttat in.

♥ Annat smått och gott har oxå flyttat in ;)

♥ Bull och biskvibak har det blivit.

♥ En, eller två svängar till Strömsund har oxå hunnits med.

♥ Vaggan är inredd tack vare sötaste mamma!

♥ Spjälsängen är monterad.

♥ De flesta julklapparna är fixade.

♥ Och glömt massor har jag säkerligen gjort!

♥ Barnrummet är så gått som färdigt ♥
Men det saknas lite småfix, som är på ingång.

Men en liten bild kan jag bjussa på iaf ;)

Vår fina barnvagn.
Eller VRÅLÅK,  som den blivande pappan kallar den.
Fått av hans mor och far ♥



En annan grej som jag älskar och kan visa er.
Något jag inhandlade när vi var i Strömsund igår.



Detta underbara vita plåthus,
som sprider ett sådant underbart och mysigt sken när det brinner.


Nu får jag vackert återkomma med en ny uppdatering senare,
när min rygg inte pallar att sitta stilla längre.

Och ni får hålla till godo... ;)

Önskar er en fortsatt fin tisdags kväll mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Nina

Roligt med ett nytt inlägg :) Ja du har verkligen legat i! Och barnrummet är så otroligt fint. Bra jobbat :) Och alla saker därinne är så fina. Du har varit väldigt duktig vännen. Och vagnen är ett riktigt vrålåk. Hoppas ni kommer va nöjd med den. Många kramar till dig!

2009-12-15 @ 21:13:12
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Vi får verkligen hoppas att vå får lugna bebbar :-) Och jag ser att även du blivit med vitt hus! .-) Sååå mysiga, vill också ha det mindre, nu när jag har det större.... får se om gubben fattat det ;-P

Ser fram emot bilder från barnrummet å vagnen var ju kanon! Kramar till dig och bebben!

2009-12-16 @ 08:45:37
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Tomas

Du har sagt att du tagit det lugnt emellanåt också....ljög du då? ;-) Tro jag det att du inte hunnit med så mycket bloggning :-)



Vad fin barnvagn ni har, Fredrik och Vickan köpte samma vagn fast en annan färg om jag förstått saken rätt? Tänk dig Fredrik och L-G ute med "vrålåken" och en sån där mössa som de envisas med att ha på skotern så öronlapparna far o flyger. Vågar inte skriva vad de mössorna heter i folkmun men du vet säkert vad jag talar om. Vore en fröjd för ögat att se de två stå på torget i varsin riktning och småprata. Hohoho.



Gud vad det är inne med sånna där hus! Jag har börjat förstå det nu. NU och Therese som haft hus i alla de slag hur länge som helst. Jag är alltid så sen med mina aha-upplevelser men himla snygga är dom där husen!

2009-12-16 @ 11:03:17
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja du ska va riktigt stolt över barnrummet. och det blev jätte fint med listen!

Sa till Nisse hur underbart fint det blev och vilka fina tapeter!!! Inte alls mörka ju ;-)

HAHA!!! Där fick han ;-)



Fy fagerlund va kallt det är idag! Jag som inte brukar frysa har nu frusit två dagar i rad! Huvva!!!



KRAMAR!!!

2009-12-16 @ 14:14:54
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja alltid är det nått som ska gnällas på :-P Suck! Men dom har så fel fel fel! Sitter här och drömmer om en pizza. Skulle ha varit så gott! Och en coca cola och pizzasallad. Åh de vattnas i min mun! Ja du vet vart jag bor om du vill se rysare ikväll :) Vågar nog inte se den själv! Kram

2009-12-16 @ 15:34:33
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Hade jag haft en bil skulle jag beställt en pizza på en gång! Så himla sugen är jag. Jag dör, vill ha skräpmat! Nu har Sam somnat så jag ska oxå vila lite så jag orkar se film kväll :*

2009-12-16 @ 15:55:45
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Petra

Oj oj oj vad du hunnit med mkt. ÅHHH SÅ FIN VAGN! Super fin! JA håller med guben din ler ett riktigt vrålåk!! =)

Kram

2009-12-16 @ 21:32:19
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Petra

Oj oj oj vad du hunnit med mkt. ÅHHH SÅ FIN VAGN! Super fin! JA håller med guben din ler ett riktigt vrålåk!! =)

Kram

2009-12-16 @ 21:32:28
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix