- 27 grader!

  2009-12-17 @ 14:21:17 Julen -09 Kommentarer (3)

Ja, imorse vaknade jag av att min vän skickade ett sms till mej,
där hon skrev att dagen var iställd pga kylan där ute.
Jag klev upp för att kika hur kallt det var.
27 grader kallt och temperaturen har hållit sej stadigt på det gradantalet hela dagen.
Fortfarande visar tempen 27 här uppe.
Så nu har jag och Asterix gjort upp en sprakande och varm brasa i kakelugnen
och han har intagit plats i vardagsrummet.
Där han även kommer att bosätta sej resten av dagen, om jag känner den lilla hunden rätt. 
Höll han på att frysa ihjäl igår, så kommer han bli till en istapp idag.
Jag fick mej många goda skratt när vi var ut igår.
Alla fyra kunde han inte stå på eller gå på samtidigt.
Ett ben var hela tiden långt från marken.
Han hade fullt upp med att byta ut alla benen.
Han haltade sej fram på den lilla promenad han ville ta igår.
Och idag kan jag lova er att det gått i blixtfart när han varit ut.



- Nu kan du bre på mej filten matte!




- Så där ja! Tack ska du ha!

Hur som helst har jag varit på julbord på och tillsammans med jobbet idag.
Eller julbord. Det var en jultallrik vi blev serverade,
men faktiskt rätt så god, fast jag saknade vissa delar.
Och nu ska jag nog fortsätta med mitt lilla projekt jag drog igång igår.

Massor med varma kramar till er!
Det kan nog behövas en dag som denna.



Foton: Privata


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Burr!!! Idag har det verkligen varit en kylig dag, skönt att sitta inne framför en brasa - en annan får nöja sig med ett blockljus ;-P Och jag kan avslöja att turen höll i sig, fast är nog på utebbande då det endast blev 46 kr på lotto, men en karamellpåse räcker det ju till fniss Kram kram!

2009-12-17 @ 17:40:02
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Usch och fy va jag tycker synd om karln din inatt. Det va då typiskt att detta skulle hända! Men hoppas dom fixar de snabbt! Sov så gott vännen. Kram kram

2009-12-18 @ 00:12:29
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Ida

Som tur är så gör det inte särskilt ont, det går så fort när man skär sig att man inte hinner med, litegrann värker det. Nåt pepparkaksbak blir det nog ändå inte, känns lite bökigt när man knappt har nåt vatten, med en treåring till hjälp så behövs en del sanering efteråt ;-) Men ikväll eller i morgon ska det nog bakas :-)

2009-12-18 @ 10:24:28
URL: http://idasusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix