En helg på Sjöstreet

  2009-08-24 @ 20:39:19 Helgmys Kommentarer (1)
Så var det måndag igen och en ny vecka har dragit igång, men blir det som det kanske blir, så jobbar jag bara imorrn och sen gör jag helg! Visst lät det lyxigt värre!? ;) Anledningen till detta, är att jag tagit lite semester till helgen, när jag egentligen ska jobba å så ledig dag innan dess och detta kommer då att resultera i en länge och skönare ledighet! ;) 
Känns inte allt för dumt om ni frågar mej.

Helgen som varit har vi tillbringat hemma och haft det hur bra och hur mysigt som helst tillsammans, trots det lite väl regninga vädret.
Lördag var vi ute och påtade med garaget. LG fixade och donade och jag målade. Tur vi kunde stå under tak, för regnet vräkte verkligen ner exakt hela dagen lång. Men det fanns en tjusning med denna dag ändå. Vi åt en god middag och nyinplockade jordgubbar till efterrätt. LG grillade trots regnet. Men vad gjorde det när man kunde stå under tak även där.
Även hans föräldrar fick komma in på middag efter de kommit hem från en hel dag hos kantarellerna i fjället. Vi hade turen att oss en hink med färska och fina kantareller och jag blev lyckligare än något. MUMS säger jag! Nu har jag färdiga påsar i frysen, som bara är att ta upp när man känner sej sugen på en liten svamp! =)
Det blev rensning efter middagen, så att vi sedan kunde krypa ner i soffan tillsammans och titta på nyaste filmen av Wallander. Med massor av tända ljus och en mysfaktor på hög nivå. Tänk vad hösten är mysig ändå och mysigare kommer den att bli.


Foton: Privata


Bild: Cdon

Gårdagen (söndag) bjöd på finare och varmare väder och jag kunde tvätta och till och med hänga ut tvätten på tork utan att den skulle bli tvättad gånger flera igen. LG påtade på med garaget i vanlig ordning. Ska det bli färdigt innan vintern anländer, så gäller det att ligga i. Själv tog jag mest en vilodag, där jag bara tog det lugnt och strosade på här hemma innan det var dags för middag. Fast jag rensade lite mera kantareller, när vi hade turen att få lite till idag.
Sen kom kvällen i vanlig ordning och det var dags för min älskling att bege sej mot arbetet igen. Men innan han åkte avslutade vi vår helg med färska och smörstekta kantareller på en hårdbröd smörgås. Mmmm så gott det var!
Söndags kvällarna är inte min direkta favorit kväll. Då blir jag och Asterix ensamma igen =(
Men torsdagen är nog snart här igen ;)

Hoppas att er helg varit lika fin och mysig!

Kommentarer
Postat av: sara

God morgon

Åhh vilken härlig bild på alla kantareller. Det är ju så gott!! Rolig bild på din sambo när han grillar. Har nog aldrig sett någon som grillar sittandes med en hund i famnen hihi

Hoppas du får en fin dag, kramis

2009-08-25 @ 09:06:25
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix