Novell a´la Malin

  2009-08-31 @ 16:19:34 Nöjen Kommentarer (7)
NU! Ska jag försöka ta mej i kragen och få till en uppdatering här. Anledningen till att det blivit tunnsått denna gången är inte för att jag haft semester och bara njutit av lyx hela helgen. Min efterlängtade semester som jag skulle haft i helgen gick i stöpet. Den har bara tillbringats mesta dels till sängs eller i soffan.
- Jag blev sjuk! =( Halsont, snuva, feber och en rejäl hosta, var precis vad jag åkte på i helgen. Och det tråkigaste av allt! Lukten och smaken försvann och det är trist är man tror sig ska äta gott å så smakar det absolut ingenting alls =( Och om vi ska gå till det jobbigaste av allt, så blir det hostan som fått hålla mej vaken och nätterna och nästan fått mej att kräkas på dagarna. Fått sitta upp och hosta på nätterna, för att det annars gjort så ont i magen. Stackars lill* bebis som finns där inne. Ska jag inte nästan hållit på att hosta sönder dej...?
Nog om detta. Nu har jag fått klaga lite.
Nu tänkte jag försöka baka in det mesta som hänt i ett och samma inlägg. Vi får se hur det går.

I torsdags åkte jag, mamma och Asterix till Strömsund. Det var Asterix som skulle på manikyr hos Vintervisan. Eftersom vi totalt går bet här hemma med hans klor och det är en ren plåga för honom, så beslutade jag att ta en tid hos Pernilla i Ström. Där gav dom honom lugnande, så han fick sova en stund medan Pernilla klippte alla hans klor smärtfritt. Det var en total lättnad även för mej att se hur bra det gick. Tror nog "mormor" va lika lättad hon oxå, när vi kom ut igen ;) Det var värt varenda krona och vi har lovat att vi kommer åter... ;)

Efter vi varit hos Fjällveterinären och Vintervisan skulle vi även göra resten av Strömsund oxå så klart! Och det påbörjades på Simonssons med en mycket god fika, sedan ett besök på Helens kläder där vi handlade lite smått och gott. Vidare på Öbua, Bomiljö, Sportringen, Hemtextil, Skocentrum, Apoteket, Blomsteräffären... STOPP!!!!  vad hittade vi då? Vi backar tillabaka till Skoaffären där vi provade lite skor. När jag och Nina var dit bara för ett litet tag sedan, så provade även jag de skor som Nina köpte, men visste inte riktigt DÅ hur jag skulle göra. Jag provade dessa skor igen och jag tyckte verkligen om dem. Även ett till par skor provades och gillades skarpt. En stövel. Så ut från affären gick jag, med två par skor. Ett par från mormor och morfar och ett par från mej själv. Även mamma hade ett par med sej ut.

Vidare till Blomsteraffären där vi fann lite blommor i form av Spansk peppar. Där jag även köpte en liten en åt min underbara, goa, söta och bästaste vän Nina.

Oj då! Höll ju nästan på att glömma svängen förbi Dollarstore. Man måste ju nästan alltid göra en sväng förbi även där när man åker till Ström. Men kanske att jag höll på att glömma det, bara för att de inte var något speciellt som hittades där denna gång. Enbart en liten kastrull fick jag med mej ut. Men det kanske är bättre nästa gång...?

Det var torsdag. Nu går vi till fredag. Farmor och farfar kom förbi och hälsade på en sväng och med sej hade farmor en jätte söt liten blomma som hon gav mej. Med ett sött litet skrivet kort på.
- Tack så hemskt mycket!
De levererade även ännu mera lingon som pappa plockat åt mej. Dagen innan fick jag en hink som jag syltade, men jag hade turen att få ännu en till 10 liters hink full med rensade lingon. Ja, dom var till och med rensade, så det var bara att slå även dessa bär i grytan och göra ännu mera sylt. Lingon är nog de bär som jag inte skulle kunna leva utan. Det är den sylt som används mest här hemma. Den är nämligen användbar till så mycket. Så nu känner jag mej riktigt rik när jag har sååå mycker bär, kantareller och sylt i frysen. - Tusen tack snälla pappa, som plockat alla dessa bär åt mej! ♥




Foton: Privata


Efter jag syltat dessa bär så tog jag bilen och åkte ner till Hoting, för att följa med mamma och pappa på Hotell Hoting för att inta en godare middag. På menyn stod det Tex Mex buffé kvällen till ära. LG kunde dessvärre inte följa med, eftersom han hade så mycket att stå i på utsidan huset även ikväll. Men tyckte ändå att jag kunde fara och det ångrade jag inte, för oj oj oj, så gott det var och oj oj oj, så mätta vi blev.

Sen blev jag liggandes resten av helgen och är ännu inte kry. Hosta i massor och skavsår under näsan av allt snytande. Men men, snart är jag pigg och kry igen! Hoppas jag på iaf!

Lördag kvällen tillbringade jag och Asterix hemma i soffan framför tv´n medan LG med kompisar drog till Hoting. Då var det hans tur :p Nä, jag är faktiskt ledsen att jag inte kunde följa med och titta på alla amerikanare till bilar. Det var Bil träffen där hemma i helgen. Men fredagen fick jag ju iaf vara med ;)

Oj då! det blev visst en hel novell. Men så är det när man inte kan uppdatera i tid. Bättre lycka kanske nästa gång.

Hoppas att ni haft en mycket bättre helg än vad jag haft i helgen! Och en bra start på en ny vecka!
Nu ska jag allt se om jag hittar mej lite mat att stoppa i magen. Den börjar visst vara lite hungrig nu.

 


Kommentarer
Postat av: Petra

Hej kära du!

Aj aj aj inte kul att vara sjuk.

Kul att läsa så mycket om dig =)

Va du har shoppat! Kul! SÅ snygga skor & stövlar! Avis! Fina blommor.

Ja lingon e så gott. Alla har så roligt åt mig, jag har nämligen lingon till de mesta ha ha. Men de e gott!!



Ja jag e så kär så kär. Härlig känsla de där =)

Tack för att du e så go Malin!

Ser fram emot några magbilder sen när magen börjar synas på dig. E så kul att du ska ha bebbe! Spännande spännande. De e så underbart att ha en baby i magen. Mysigt på ngt vis. Speciellt sen när den börjar ge sig till känna och sparka o leva runt där inne. Njut av varje sekund. Ja jag vet att alla tjatar om de. Men lova att göra de, för de e en väldigt speciell sak att bära på en bebis. Åhh va jag blev nostalgisk kände jag. Flåt men jag älskade att vara gravid. Ja man längtar ju såklart till den lilla/lille tittar ut såklart men även själva graviditeten e ett liten mirakel. De e underbart helt enkelt.

Önskar att vi hade bott närmre så man hade kunnat ses. Men någon gång i framtiden hade de varit kul att samla ihop "ett gäng" ( ja vi som bloggar med varann) och ses i verkligheten. Tror de hade kunnat vara jätte kul. Man lär känna varann på ett annat sätt här inne. Lite mer än vanliga bekanta igentligen då vi följer varandras vardagar mer på detta sättet.

Hmm långt inlägg här flåt.

Men har saknat dina inlägg. Men nu får vi hoppas att du får vara frisk så bebben slipper din hosta oxå =)

Klappa magen från mig & krama älskade Asterix. Va skönt att hans klor blev klippta nu och att ni slapp bråka om de själva.

SÅnt e värt vartenda öre faktiskt.

Massa Varma kramar

2009-08-31 @ 18:04:15
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vilka fina skor du fick Maé.

2009-08-31 @ 19:35:53
Postat av: Therese - Lurans blogg

Stackars dig, hoppas verkligen att du kryar på dig snabbt!!! Skickar en stor krya på dig kram!

2009-08-31 @ 20:02:31
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar till Lovisa:

Tack för att du tyckte mina skor var fina! =)

Då skulle du sett vad mycket fina skor de hade där i din storlek och ålder. Massor med fint!

Hoppas att det är bra och att det går bra på skolan.

Kram Malin

2009-08-31 @ 20:04:10
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Nina

Va roligt med en uppdatering :) Å vilka snygga skor du köpt, speciellt dom med kort skaft ;) Haha. Nej men stövlarna va jätte fina! Hmmm, vi har ju inte plockat några lingon iår. Lite svårt för mig att plocka. Jag hoppas Mikael tänker bege sig ut och plocka :-P Många kramar till dig min darling!

2009-08-31 @ 21:08:42
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!

Tusen tack för ditt långa fina inlägg! Så glad!!! =)

De står dock still i mitt huvud just nu då jag e sååå nervös inför imorgon och hasr fullt up av alla måsten och förberedelser. Svarar mer imorgon.

kramar

Krama om magen

2009-08-31 @ 22:35:30
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja jag hoppas att M tänker bege sig ut! För jag vill inte ordna barnvakt för att plocka lingon!



Är sååå glad över att jag har fått mig en stor frys!

Så nästa gång jag bakar bullar, vilket kommer ske snart!!!, så ska jag baka av en liter!

Då kanske dom räcker ett tag =p



Ha en fin dag vännen! Nu ska vi snart ut och gå en sväng innan det blir lunch!



Kram kram

2009-09-01 @ 10:40:29
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix