Bloggtorka och Vänner

  2009-08-18 @ 21:48:17 Vänner Kommentarer (7)
Det har blivit dåligt med bloggande under senaste tiden. Tiden har bara inte ruckit till och jag har heller inte haft något motivation till att skriva något, men jag hoppas att det vänder. Bloggtorka tror jag visst att det kallas.
Jag har hela tiden tänkt att jag ska sätta mej vid datorn, men så har det hela tiden blivit något annat istället.

Hur som helst, så har jag haft en underbar dag idag! För det första så har jag varit ledig och för det andra så har jag tillbringat den tillsammans med min underbara VÄN med son.

Men först och främst vill jag visa er vad jag fick av Nina förra veckan. Hon kom bara förbi och gav mej det gulligaste paketet med det gulligaste kortet till och jag blev glad och rörd till tårar när jag fick se vad hon skrivit och dessutom se vad som fanns innuti paketet. I Paketet låg ett halsband som hon tyckte skulle passa mej. En silverkedja med berlock som det stod VACKER & STARK   BÄR PÅ MIRAKEL runt berlocken. Och jag kan lova er att jag bär det med stolthet och det hänger numera kring min hals hela tiden. - Tusen tack älskade vännen min! ♥


Hur som helst så har vi tillbringat dagen i Strömsund idag. Vi tyckte att det var på tiden att vi åkte dit, när det var evigheter sen vi var dit senast. Vi började vår dag med att inta en godare fika/lunch på Simonssons. Man kan bara inte åka till Strömsund utan att gå in och äta något där ;)
Sen tog vi svängen förbi Helens kläder medan regnet föll. Där fann vi lite smått och gott så klart. Jag slog till på en jätte skön tunika och ett par leggings. Vi knatade vidare på skoaffären i hopp om att jag skulle hitta mej ett par nya skor. Man kan ju inte gå med foppisar om man ska ha tunika och leggings inte :p Men dessvärre var det bara Nina som fick handla där. Jag får nog vackert gå i foppisarna ett tag till ändå.
Vidare till Bomiljö, där lite hårspännen och en kajal fick följa med. Och slutligen Dollar Store som man oxå måste göra ett besök på när man är i Ström. Men själv tycker jag utbudet var dåligt denna gång, så det fick bara följa med lite småsaker till vår kräftskiva, lite tuggben åt Asterix och lite tändare hem.
En underbar dag i Strömsund och vi kunde styra kosan mot Dorotea igen, där vi intog en godare middagRestaurang och Pizzeria Dorotea i form av plankstek. 
En mycket god middag och ett mycket bra och mysigt avslut på vår dag!

- Tack för en underbar dag vännen!!! ♥



Foton: Privata

Efter vår goda middag så tog jag Asterix och bilen och körde ut på skogen för släppa honom, så han skulle få springa av sej lite energi. Något som han älskar. Han springer och springer och jag knatar på efter och är mest rädd att det ska dyka upp en eller annan björn. Fast jag vet att dom är och ska vara mycket räddare än mej. Sen har jag ju min lilla björnhund med mej oxå :p Det var underbart väder och vi hade nog kunnat springa och gå hur långt som helst kändes det som.
Men nu ska jag nog ta med mej Asterix och göra kväll, så jag orkar med en ny arbetsdag imorrn.

Tack och go´natt på er alla! Hoppas ni lever och mår.

Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vilken underbar dag ni hade! Kan ju inte bli bättre :-9 Och så fin du ska vara i halsbandet när du börjar få en liten mage, svägerskan har ett också och det gör sig så fint på en gravid! Har ni varit på daterings ul nu? Skulle vara kul om ni prickar in Sams födelsedag, eller om det blir senare , sveas :-) Stora kramar!

2009-08-19 @ 07:45:50
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej hej vännen!

Låter som en perfekt dag!!

Så fint halsband, förstår att du blev rörd.



Trist när man drabbar av blogg torka. Men de händer oss alla då & då. Men din blogg e rolig att följa ska du veta. Saknar att höra om Asterix upptåg =)

Massa kramar

Ha en underbar dag ! Klappa magen din & pussa Asterix

2009-08-19 @ 08:58:08
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Vendela

Men oj oj oj vilket fint halsband och vilken underbar vän du har i Nina! Förstår att du blev rörd!



Vilken mysig dag ni hade igår, en riktig heldag :-)



Hoppas du och magen mår bra annars? :-)



Kram kram

2009-08-19 @ 13:01:51
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Nina

Åh vännen va fint du skrivit!

Man blir ju så glad i hjärtat bara man ser dig <3

Du är guld värd!



Hoppas det går bra att jobba idag!

Många kramar till dig och magen å lille Asterix!

2009-08-19 @ 13:20:42
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: sara

Hej! Jag läsate just att ni väntar smått :) Stort grattis! Visst är det en underbar känsla?! Jag hoppas att allt går bra och stort lycka till! Själv börjar jag närma mig mållinjen sakta men säkert, bara 10 veckor kvar :)



Kram

2009-08-19 @ 14:00:21
URL: http://legitimo.blogg.se/
Postat av: sara

Det är visst ganska många som haft bloggtorka på senaste tiden. BLir ju så iblnad. Bättre att bara skriva när man har lust. Annars är det inte kul..

Vilket superfint halsband...hon verkar vara en riktigt go vän,Nina

Klart att du bär på mirakel!!

Ha en bra dag,kram

2009-08-20 @ 10:03:53
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Eva

Så gullig Nina är som köpt dig ett halsband, vilken vän du har i henne:) Det var roligt att träffa dig igår, du ser så lycklig ut:) Och jag blir allt lite avis fast jag nyss varit gravid. haha, men det är väl bara mina hormoner som spökar. För syskon får vänta. kram kram

2009-08-21 @ 08:08:17
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix