Helgmys blandat med strom och snöskottning!

  2009-04-19 @ 20:08:05 Helgmys Kommentarer (13)
Nu var snart denna helg över igen. Jag som nyss tyckte att helgen började och att jag dessutom hade fyra helger att se fram emot och att vara lediga på. Men hur många helger har jag kvar av dom nu? - Inga! det kan aldrig stämma att det redan gått fem helger sen jag jobbade helg sist. Konstigt...? Hur som helst har det tydligen gjort det och på schemat till nästa helg står det jobb på listan.






Foton: Privata

Igår kväll åkte jag hem till Hotingmiddag igen. Det stod nämligen grillspett på menyn och det kunde jag ju bara inte motstå och missa :p så jag packade ner Asterix och begav oss till Hoting. Hämtade upp mormor och morfar som oxå luktade sej till grillspetten. Kul att få träffa dem och bara umgås och ha det mysigt. LG hade åkt till fjället för att prova på fiskelyckan över dagen.
Efter en mycket god och trevlig middag och kväll tillsammans åkte vi hemåt igen, för att ha en mys kväll hemma.
Med film och lite snaks myste vi ner oss i soffan och tittade på Rallybrudar. Och med en stor förväntan på filmen, blev till en total miss. Det uppfyllde inte alls våra förväntingar! Snarare tvärtom.


Bild: Cdon

Idag, söndag har det varit fullt upp i princip hela dagen. Jag började min dag med att pillra mej ner i källaren för att måla lite, likaså som igår. Efter detta tog jag på mej stövlarna och tog spaden med mej ut på baksidan för att skotta fram torkvindan, så att jag kan börja att hänga tvätten utomhus istället. Finns väl inge härligare att få tvätta och sen hänga allt ute och sen ta in det när det doftar som bäst! LJUVLIGT! Så nu måste jag allt slänga ur sängen, så jag få bädda in med fräscha sängkläder i veckan. LG lade om till sommardäckpassaten. Min bil få han ta senare i veckan.
Sedan begav vi oss ner i källaren igen för att borra lite hål i taket och sen fast med lite lister. Härliga tider vad bra det blir, om jag får säga det själv! ;)
Och medan jag var och påtade nere i källaren ställde min lilla älskling iordning med käkövervåningen. Nyfångad öring. Blev mycket gott!

Det var nog i stort sett våran helg i lite bilder och text.

Hoppas att ni haft en underbar helg ni med!

Kommentarer
Postat av: Nina

Mums vilka goda grillspett! Vattnas i munnen på mig!

Ha en trevlig kväll nu!

Å förresten, vart jobbar LG i veckan?



Kram

2009-04-19 @ 20:13:20
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Mikael sa nu att LG jobbar hemma så du behöver inte svara på frågan =p

Å du, fasen så fin du va på kortet =)

Puss och kram min underbart Fina vän!

2009-04-19 @ 20:14:48
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: sara

Har hört från andra också att filmen inte är nåt vidare bra.

Grillspetten såg desto bättre ut :)

Vi har också grillat idag...mumsigt

2009-04-19 @ 20:33:40
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Nina

Du är jätte fin på kortet och du är ju jämt fin <3

Ja jag såg att katterna dök upp oxå =)



Jo han far upp till mevattnet imorron å jobbar!

Nu har man ju fått umgåtts med han mest hela dagarna i två veckor så oj va jag kommer sakna han nu!



Kramelikram

2009-04-19 @ 20:33:55
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej vännen min!!!

Jo de har varit en fartfylld helg. Nog fem sex år sedan som jag gjorde så mkt på en helg. Men kul. Mkt kul! Har ju träffat denna nya tjejkompisen via en annan vän. Och de e så kul för vi e rätt lika.



va mkt ni hunnit med i helgen. Mysigt att grilla! Va fin du e på kortet. En riktig snygging ju!

LG kan vara stolt!



Ja va tiden har gått, du som skulle va ledig så många helger. Har alla de gått redan? Oj va tiden flyger iväge.



Ja imorgon kommer LILLAN HEM!!!

LYCKA!!!!!



O på onsdag fyller hon 3!! Min lilla sessa 3 år!! Oj va de går fort!

Snyft

Snart tonåring! Aj aj aj

ler



Ja gud va härligt de är att kunna hänga tvätt ute!! Doftar så gott!



Kramar i massor

sov gott

2009-04-19 @ 22:43:25
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Nina

Det är ju roligt att du får ha han hemma någon gång oxå! Det är bara att ta vara på tiden ilag!

Pratade med Angelica G idag på affären och det va svårt att hålla tårarna tillbaka. Fick en klump i halsen =( Livet är grymt.

Så man ska ta vara på sina nära och kära och visa att man uppskattar dom. Imorron kan det vara för sent!



Puss och kram vännen min <3

2009-04-20 @ 16:49:16
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tycker alltid de är kul när du kommer hem och hälsar på!Tycker synd om dom som har sina barn långt borta så att dom inte kan ses så ofta!Nu sitter Nixa och väntar på att få följa med mig ut så det är nog bäst att jag gör mig redo.Kram kram på go och söt jäntan min!!!

2009-04-20 @ 16:51:28
Postat av: Malin

Svarar mamma:



Och jag tycker alltid att det är roligt att få komma hem och hälsa på oxå. Och förra veckan blev det ju rätt så många gånger till och med. Tre dagar på rad! =) Men kommer snart åter igen! ;) Nog är det tråkigt för de som bor så långt ifrån sina barn och föräldrar, så att det inte kan träffas så ofta. Själv är jag GLAD över att ha ALLA så nära mej, att jag kan hälsa på dem när som helst.

Ja, se till att göra dej klar nu, så Nixa får följa med ut och slippa vänta! ;) Ska ta och laga lite mat nu och sen ta med Asterix ut en sväng. Kanske prova och se om han kan sitta i cykelkorgen oxå :p



Kramelikram min lilla goa mamma!

2009-04-20 @ 17:01:21
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Nina

Haha, va söta ni är du och din mamma!

Har skickat iväg ett tack kort till henne och metkroken ;-)

Hon kanske vill komma på smyckesparty den 27 oxå??



Nu har vi ätit middag!

Det blir fruktsallad till efterrätt idag! mumma!



Stora kramar till dig å Asterix!

2009-04-20 @ 17:14:29
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja jag är så enormt glad att jag har min familj bara några 100 meter härifrån!

Dom är guld värda!

Ja ta och fråga henne för hon är hjärtligt välkommen!

Vi åt rester från igår så det gick fort att göra middagen idag!

Sam har sovit i flera timmar nu så jag måste ta och väcka han tror jag! Han ligger i vagnen och svettas =p



Kram kram

2009-04-20 @ 17:20:53
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej hej min vän!!!



Ja nu e hon hemma! Vi har myst som bara den!! Underbara unge. Men nja jag vill inte ha en tonåring än ha ha ha

Vi har bara myst och haft de super bra hela em och kvällen. Inget tjafs eller trots alls. BARA MYS! OCh cyklande ha ha ha



Ja men du va ju jätte söt så klart han e stolt!!!



Jo min helg har varit super kul!! Inte alls som mina andra trista ensamma helgen jag haft innan. nej denna helgen flög ju bara iväg.



Ja de va hemskt va de gick fort. Tyckte de va förra helgen typ som du sa att du skulle va ledig fyra hela helger på rad. STackare.



Hoppas ni har haft en bra helg? Och att din dag/kväll har varit bra?



Massa massa kramar

2009-04-20 @ 19:44:05
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Nina

Mmmm, är livrädd för att få samma skit igen! Har grymt ont! Och det blir inte bättre av att bära på Sam, inte för att han är tung men det tar på ändå!

Å inte finns det någon tablett man kan ta heller...



Love ya darling!

2009-04-20 @ 19:57:27
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Hur gick det att cykla med Asterix??



Melvin vägrar att somna ikväll :-(

Å en annan längtar tills man får gå och sova!



Kram kram

2009-04-20 @ 20:46:01
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix